گفت‌وگو|

درمان ناباروری در بیمارستان‌های دولتی رایگان است/ بیمه حداقل ۵۰ میلیون تومان از هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی را تقبل می‌کند

11:31 - 22 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۶۹۶
درمان ناباروری در بیمارستان‌های دولتی رایگان است/ بیمه حداقل ۵۰ میلیون تومان از هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی را تقبل می‌کند
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خدمات درمانی در حوزه ناباروری در بیمارستان‌های دولتی رایگان است گفت: بیمه حداقل تا ۵۰ میلیون توماناز هزینه درمان ناباروری در بیمارستان‌های خصوصی را تقبل می‌کند.

خبرگزاری میزان - حسین فرشیدی در گفت‌وگو با میزان در خصوص هزینه سنگین برخی خدمات در حوزه درمان ناباروری گفت: این خدمات در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و تمام خدمات ناباروری در این بیمارستان‌ها انجام می‌شود، در بخش خصوصی هم هزینه آن بخش از خدمات را که بیمه تقبل کرده توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ممکن است پرداخت هزینه‌های بخشی از خدمات درمان ناباروری در بخش خصوصی توسط بیمه تقبل و پرداخت نشود، ادامه داد: بیمه حداقل تا رقم ۵۰ میلیون تومان یا شاید هم بیشتر از این مقدار را برای خدمات درمان ناباروری در بخش خصوصی پوشش می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به گزارشی که در یکی از رسانه‌های در رابطه با هزینه‌های سنگین خدمات درمان ناباروری با توجه وجود سیاست‌های جوانی جمعیت اعمال می‌شود اظهار کرد: این خدمات به بیمارستان‌های دولتی مربوط نمی‌شود چرا که در بیمارستان‌ها دولتی این خدمات کاملا رایگان است، ممکن است این هزینه‌ها برای انجام خدمات خاصی در بخش خصوصی باشد و ما در این رابطه دخالتی نداریم، اما بخشی از این خدمات هم تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون سقف مشخصی برای هزینه این خدمات در بخش خصوصی تعیین کرده است؟ توضیح داد: خدمات مشخص و تعریف شده است و هزینه برخی از آن‌ها را بیمه تقبل می‌کند و اگر هزینه خدمتی را بیمه تقبل کرده اما در بخش خصوصی رعایت نمی‌شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *