سامانه مسیر در استان کردستان افتتاح شد

9:33 - 22 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۶۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سامانه مسیر در استان کردستان افتتاح شد
سامانه مسیر (مشاوره ساختن راه) کردستان رونمایی شد و همچنین مجوز راه اندازی ۱۷ مرکز مشاوره خانواده در استان و پروانه فعالیت ۵۰ نفر از مشاوران خانواده اعطاء شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و تحلیف مدیران مراکز مشاوران خانواده کردستان در سنندج اظهار کرد: موضوع خانواده با موضوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی رابطه دوسویه دارد به نحوی که از یک طرف ارتکاب جرایم و پدیدآمدن آسیب‌ها در خانواده می‌تواند فروپاشی و طلاق را به دنبال داشته باشد و از طرفی دیگر فروپاشی خانواده و طلاق نیز می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرایم شود.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: با اقداماتی که قوه قضاییه در سال‌های اخیر داشت، مراکز مشاوره به صورت مطلوبی در کشور ساماندهی شدند، طوریکه تجربه قبل و بعد از ورود دستگاه قضایی به این حوزه قابل مقایسه نیست.

رئیس کل دادگستری کردستان در این مراسم اظهارکرد: اصول و آموزه‌های مربوط به تحکیم بنیان خانواده باید منطبق بر تغییرات و پیشرفت‌های جامعه بروزرسانی شود. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته رتبه سوم را در کشور کسب کرد، گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در حوزه طلاق توافقی و طلاق به درخواست زوج یا زوجه، با کاهش ورودی مواجه بوده ایم که این امر مرهون تلاش همکاران ما در دستگاه قضایی استان و مراکز مشاوره است.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی ما از ۱۴۰۰ سال پیش، بنیان خانواده بر سه رکن «اقتصاد»، «اخلاق، عاطفه، عشق» و «معنویت» استوارشده است. رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: با توجه به پیشرفت‌های عصر جدید، باید اصول تحکیم خانواده را منطبق بر مسائل نوظهور در جامعه کرد و مهارت‌های لازم به زوجین داده شود تا خروجی آن منجر به تحکیم بنیان خانواده شود.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه:برای نخستین بار خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده در کشور فناورانه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و تحلیف مدیران مراکز مشاوران خانواده کردستان در سنندج اظهار کرد: نگاه به مراکز مشاوره باید اینگونه باشد که حضور و فعالیت آن‌ها از افزایش طلاق جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره ظرفیت اعتلای خانواده را دارند، افزود: مراکز مشاوره باید تبدیل به کانون تحولات اجتماعی شوند.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه دغدغه برخی از مراکز مشاوره در کشور جذب خیران و سرمایه گذاران است، گفت: بخشی از تقاضا‌های طلاق به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی است بنابراین مراکز مشاوره‌ای نیاز داریم که با رویکردی مددکارانه به این مسئله ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: در مراکز مشاوره نیاز به افرادی با نگاه اجتماعی و جامعه ساز داریم تا بتوانند در راستای احیای خانواده و رفع مشکلات بهترین کارکرد را داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده در کشور فناورانه می‌شود و اینگونه نظام رتبه بندی از طریق سامانه انجام خواهد شد که این اتفاق ارتقای کارآمدی خدمات مشاوره را به دنبال دارد.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: تاکنون داده منسجمی در خصوص خانواده‌ها نداشتیم تا از طریق آن عوامل طلاق به خوبی شناسایی شود لذا استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش اطلاعات خانواده از اقداماتی است که می‌تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: کردستان یکی از استان‌های پیشرو در ارتباط و تعامل مطلوب دستگاه قضایی با اجرایی به ویژه در حوادث اجتماعی است.

در پایان این مراسم از سامانه مسیر (مشاوره ساختن راه) کردستان رونمایی شد و همچنین مجوز راه اندازی ۱۷ مرکز مشاوره خانواده در استان و پروانه فعالیت ۵۰ نفر از مشاوران خانواده اعطاء شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *