آب دریای عمان به زاهدان می‌رسد

22:38 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۶۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
آب دریای عمان به زاهدان می‌رسد
وزیر صمت اعلام کرد که قصد داریم تا پایان سال آینده آب را به زاهدان برسانیم که در این صورت می‌توانیم از طریق خط انتقال موجود، آب را از زاهدان به سیستان برسانیم.

خبرگزاری میزان_ عباس علی‌آبادی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان، ضمن تاکید بر اینکه آب زیرساخت هرگونه توسعه است، اظهار داشت: امروز توسعه صنعتی از اهداف اصلی است که در سطح ملی برای استان سیستان و بلوچستان دنبال می‌شود و در همین راستا دستگاه‌های صنعتی کشور بسیج شده‌اند تا با کمک یکدیگر و سرمایه‌گذاری عظیمی که اینجا انجام می‌شود، آب شرب و صنعتی را برای مردم این خطه تامین کنند.

وزیر صمت گفت: مسیر خط انتقال آب از دریای عمان به نحوی انتخاب شده که از مناطق تجمع جمعیتی عبور کند تا بتوانیم در این مسیر آب شهر‌ها و روستا‌های استان و صنایعی که در این مراکز جمعیتی شکل گرفته یا شکل خواهد گرفت را تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد کلنگ‌زنی خط انتقال آب دریای عمان از سمت زاهدان با نام مقدس امام رضا (ع) هستیم و امید داریم با این ظرفیت‌سازی که انجام می‌شود نیاز استان سیستان و بلوچستان برای توسعه تا مدت‌ها تامین شود.

علی‌آبادی افزود: قصد داریم تا پایان سال آینده آب را به زاهدان برسانیم که در این صورت می‌توانیم از طریق خط انتقال موجود، آب را از زاهدان به سمت سیستان برسانیم. این اتفاق مبارکی است و امروز بنا داریم اجرای این مسیر انتقال را تسریع کنیم و به همین جهت اجرای پروژه از زاهدان به سمت دریا آغاز شد تا پروژه شتاب بیشتری بگیرد و در این راستا چندین پیمانکار در طول مسیر به‌کارگیری شده‌اند تا کار سرعت بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام فناوری مورد استفاده در پروژه خط انتقال آب دریای عمان بومی است، گفت: همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم تا پایان سال آینده این پروژه را به سرانجام برسانیم که البته نیازمند یک تامین اعتبار بزرگ است.

وی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تولید لوله مورد این پروژه را در داخل استان سیستان و بلوچستان کلید بزنیم تا هم انتقال فناوری به این خطه صورت بگیرد و علاوه بر ایجاد اشتغال، سرعت پروژه بالا برود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، پس از اجرای خط انتقال اصلی، انشعاباتی به تمام شهر‌های استان ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر صمت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *