دیدار سفرای سازمان همکاری اسلامی با کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

14:08 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۵۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیدار سفرای سازمان همکاری اسلامی با کمیسر حقوق بشر سازمان ملل
سفرای سازمان همکاری اسلامی با کمیسر حقوق بشر سازمان ملل دیدار و درباره هتک حرمت به قرآن کریم گفت‎وگو کردند.

خبرگزاری میزان – نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو با انتشار توییتی از دیدار سفرای سازمان همکاری اسلامی با «ولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.

همچین «خلیل هاشمی»، نماینده پاکستان و هماهنگ کننده گروه و سفرای سازمان همکاری اسلامی با «تورک» دیدار کرده و در این دیدار نگرانی عمیق خود را در مورد ادامه اقدام‌های هتاکانه علیه قرآن کریم در برخی از کشور‌ها ابراز کردند.

بر اساس گزارش توییتری نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، سفرای سازمان همکاری اسلامی در این دیدار بر لزوم اجرای کامل و موثر قطعنامه ۵۳/۱ برای مقابله با مظاهرت نفرت مذهبی تاکید کردند؛ آن‌ها همچنین به صورت ویژه بر مفاد قطعنامه برای تصویب قوانین و سیاست‌ها به عنوان اقدام‌های بازدارنده در برابر چنین اعمالی و حمایت از نفرت مذهبی تاکید داشتند.

این توییت می‎گوید که سفرای سازمان همکاری اسلامی در عین حال آمادگی خود را برای ادامه اجرای قطعنامه ۵۳/۱ از جمله از طریق همکاری مداوم با کمیساریای عالی حقوق بشر ابراز کردند.

«علی بحرینی»، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو نیز در این دیدار حضور داشت.

پیشتر حسین رضوانی، کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح اقدام‌های صورت گرفته از سوی سازمان همکاری کشور‌های اسلامی در واکنش به هتاکی‌های انجام شده به ساحت قرآن کریم در کشور‌های اروپایی گفته بود: واکنش کشور‌های اسلامی و جهان اسلام نسبت به اقدام اهانت آمیز علیه قرآن که متاسفانه سبب ایجاد سابقه جدیدی در این زمینه شد، تبدیل به درخواست کشور‌های اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست ویژه یا اضطراری سازمان همکاری کشور‌های اسلامی شد.

وی با بیان این‌که این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، برون‎داد قابل توجهی داشت، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که اتحاد و وحدت کلام میان ۵۷ کشور عضو سازمان یک بار دیگر به منصه بروز و ظهور رسید، اما موضوع مهم‌تر این است که چگونه می‌توان کشور‌های محل وقوع اقدام‌های هتاکانه عمدتا کشور‌های حوزه اسکاندیناوی و مشخصا دانمارک و سوئد را پاسخگو کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *