رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وانیا سرگیز: اقلیت‌های دینی یک بیانیه واحد علیه هتک حرمت مقدسات دینی به سازمان ملل ارائه کنند

13:18 - 19 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۲۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وانیا سرگیز: اقلیت‌های دینی یک بیانیه واحد علیه هتک حرمت مقدسات دینی به سازمان ملل ارائه کنند
جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در واکنش به تداوم اهانت به مقدسات دینی، گفت که وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر کشورمان باید ضمن دعوت از تمامی نمایندگان اقلیت‌های دینی برای نشست و اظهار نظر، بیانیه واحدی علیه این اقدام شنیع به سازمان ملل ارائه کنند.

خبرگزاری میزان - «کشیش وانیا سرگیز»، جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در خصوص اهانت‌های مکرر به کتب ادیان الهی، گفت: برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان الهی فقط برگزاری نشست و حرف زدن کافی نیست، باید اقدام موثر نیز صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه و همچنین ستاد حقوق بشر کشورمان باید از نمایندگان اقلیت‌های مختلف دینی برای نشست و اظهار نظر در این خصوص دعوت کنند و سپس یک بیانیه واحد علیه چنین اقدامات شنیعی به سازمان ملل ارسال کنند تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌های مجامع بین‌المللی برای مقابله و تکرار اقدامات توهین آمیز به مقدسات دینی استفاده کنیم.

جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در ادامه گفت: نشست تخصصی «جایگاه ادیان توحیدی در اندیشه اسلامی و اسناد بین‌المللی» که با حضور نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به مناسبت گرامی‌داشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، در همین راستا انجام شد.

به گزارش پایگاه ستاد حقوق بشر، وی همچنین گفت: در این نشست، نمایندگان اقلیت‌های دینی اظهاراتی را در خصوص اهانت‌های مکرر کشور‌هایی همچون سوئد و دانمارک به مقدسات ادیان الهی ارائه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *