رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

اغراض سیاسی در پس هتک حرمت‌ها به قرآن کریم در غرب

7:30 - 27 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۰۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اغراض سیاسی در پس هتک حرمت‌ها به قرآن کریم در غرب
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‎گوید که وحدت میان پیروان ادیان الهی راهکاری است که می‌تواند توطئه نهفته در هتک حرمت قرآن کریم و مقدسات دینی را خنثی کند.

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های غربی از جمله سوئد و دانمارک، گفت: اینگونه اقدامات با اهداف و اغراض سیاسی انجام می‎شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام استکبار علیه ادیان الهی توطئه‌چینی می‌کند، اظهار کرد: یکی از ابعاد و مصادیق این توطئه قرآن‎سوزی است که در کشور‌هایی مانند سوئد و دانمارک در حال روی دادن است.

نگاهداری هدف اصلی هتک حرمت‌های اخیر در سوئد و دانمارک را ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان الهی توصیف کرد و گفت: هوشمندی پیروان ادیان الهی باید به این سمت باشد که این اختلاف و جبهه‌‎بندی بین ادیان که هدف آنهاست صورت نگیرد بلکه این اختلاف بین ادیان الهی با جبهه کفر، بی‌دینی و اغراض و قدرت‌های سیاسی که از این‌ها حمایت می‌کنند، صورت بگیرد.

وی با بیان این مطلب که بزرگان ادیان الهی این هتک‌حرمت‌ها را محکوم می‌کنند، بیان کرد: گفت‌وگو‌های فرهنگی که بین ادیان الهی صورت می‌گیرد، راه حل همین پدیده سیاسی است و امیدواریم این گفت‌وگو‌ها باعث برقراری ارتباط و وحدت بین ادیان با تاکید بر مولفه‌های فرهنگی مشترک شود.

نگاهداری همچنین یکی از مولفه‌های اصلی عامل شکل‌گیری اقداماتی نظیر هتک حرمت قرآن کریم را سقوط و انحطاطی دانست که در ارزش‌هایی مانند شرافت انسانی در برخی جوامع غربی روی داده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخشی دیگر گفت: شرافت هیچگاه به صاحب خود اجازه نمی‌دهد که به میلیارد‌ها انسان بی‌احترامی و توهین کند؛ همچنین این موضوع اجازه نمی‎‌دهد که علو و مجد و بزرگواری که از یک انسان انتظار می‌رود، تا این حد زیر پا گذاشته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد قرآن کریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *