رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

نماینده مجلس اعلای عراق: توطئه‎ای‎ جهانی در پس هتک حرمت به قرآن کریم قرار دارد/لزوم اتخاذ واکنش قوی در برابر کشورهای میزبان هتاکان

7:00 - 22 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۰۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده مجلس اعلای عراق: توطئه‎ای‎ جهانی در پس هتک حرمت به قرآن کریم قرار دارد/لزوم اتخاذ واکنش قوی در برابر کشورهای میزبان هتاکان
نماینده مجلس اعلای عراق در ایران، می‎گوید: هتک حرمت‌های اخیر قرآن کریم در سوئد و دانمارک را نمی‌توان اقداماتی منفرد تلقی کرد و قطعا دست‌هایی پشت پرده قرار دارند.

«ماجد غماص»، نماینده مجلس اعلای عراق در ایران در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به قرآن‎سوزی‎های اخیر در سوئد از سوی یک پناهجوی عراقی، گفت: ملت و دولت عراق پس از این حوادث به موضوع هتک حرمت به ساحت قران کریم واکنش نشان دادند؛ همچنین تظاهرات‎هایی در بغداد برگزار شد و مردم عراق در مقابل سفارت سوئد تجمع کردند؛ سپس دولت عراق اقدامی ارزشمند انجام داد که این اقدام اخراج سفیر سوئد و همچنین خودداری از اعزام سفیر به این کشور بود.

وی با اشاره به اینکه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در عراق روی این موضوع تمرکز زیادی کردند، اظهار کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی در عراق اعلام کردند که این اقدام قابل‎قبول نیست و باید با دولت سوئد برخورد شود.

«غماص» درباره نقش برخی طرف‎ها در هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های غربی از جمله سوئد و دانمارک، بیان کرد: ما اعتقاد داریم که این یک توطئه یکپارچه و یک توطئه جهانی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های اروپایی در آن شریک و سهیم هستند؛ این توطئه یکپارچه با استفاده از وسایل ارتباطات‎جمعی، استفاده از علم و فناوری و موارد دیگر سوءاستفاده می‌کند.

نماینده مجلس اعلای عراق هدف از این توطئه یکپارچه را هدف قرار دادن کشور‌های پایبند به امور دینی توصیف کرد و گفت: هدف این است که از این طریق کشور‌های ملتزم را هدف قرار دهند و آن‌ها را به فساد بکشانند چرا که به تبع آن موضوعات دیگری حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر این نکته که اقدام «سلوان مومیکا»، فرد هتاک، هم جدا از این توطئه نیست، اضافه کرد: این اقدام نیز حلقه دیگری از یک سلسه اقدامات است که استکبار جهانی شامل غرب و از جمله رژیم صهیونیستی دنبال آن هستند.

«ماجد غماص» ضمن اشاره به اینکه کشورهای دخیل با این اقدام قصد داشتند واکنش مسلمانان جهان را نیز بسنجند، می‎گوید: این کشورها در صدد بودند که اگر واکنش مسلمانان ضعیف بود اقدامات بعدی خود را برنامه‎‌ریزی کنند و کشور‌های بیشتری دست به این اقدام بزنند.

به گفته «غماص»، هدف از این جنگ تمام عیار، جامعه مسلمانان، آرمان‌ها و حقوق مسلمانان است و همچنین مسیحیان و یهودیان ملتزم و پایبند هم مورد هدف قرار دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با مشکلاتی عدیده‌ مواجه است و تلاش می‌کنند تا موضع و هجوم مسلمانان علیه این رژیم را کمرنگ و ضعیف کنند، اظهار کرد: شاهد بودیم که واکنش ملت‌های مسلمان به این اقدام عموما خوب بود.

نماینده مجلس اعلای عراق در پایان گفت: ایران، عراق و حزب‌الله لبنان در این موضوع واکنشی قوی داشتند و کشورهای میزبان هتاکی به قرآن کریم انتظار نداشتند که موضع‌گیری‌‎ها تند باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قرآن کریم سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *