امیرعبداللهیان: موضوع تبادل زندانیان یک موضوع کاملا انسانی است/هیچ پیش شرطی برای آن نداریم

16:53 - 17 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۹۶۲
امیرعبداللهیان: موضوع تبادل زندانیان یک موضوع کاملا انسانی است/هیچ پیش شرطی برای آن نداریم
وزیر امور خارجه گفت که به طرفین واسط اعلام شده که ایران آمادگی دارد در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان انجام شود.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بریکس و ایران در نشستی خبری درباره محورهای سفرش به ژاپن، گفت: سفر به ژاپن در چارچوب نگاه به آسیای دولت آیت‌الله رئیسی انجام شد.

وی اظهار کرد: دولت ژاپن و نخست‌وزیر این کشور همواره علاقه‌مند هستند برای آنکه حجم تبادل تجاری ایران و ژاپن به سطح بالای پیش از این ارتقا یابد و ۲ طرف همکاری‌های قوی‌تری را داشته باشیم، موضوع رفع تحریم‌های ایران در کنار همکاری‌های دوجانبه مورد توجه ما قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه نخست‌ وزیر ژاپن ایده‌هایی را در این رابطه داشت و مطرح کرد، اضافه کرد: ما در مسیر دیپلماسی از ابتکاراتی که کمک می‌کند تا تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران رفع شود، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ ارتباطی بین عضویت در سازمان‌های شانگهای و بریکس با برجام وجود ندارد، گفت: ما به تازگی دبیرخانه شانگهای را تشکیل داده‌ایم.

وزیر امور خارجه در ادامه درباره موضوع تبادل زندانیان با آمریکا گفت: ماه‌هاست که از طریق عمان و قطر پیام‌هایی بین ما و طرف آمریکایی تبادل می‌شود.

امیرعبداللهیان، بیان کرد: از نظر ما موضوع تبادل زندانیان یک مسئله کاملا انسانی بوده و هیچ پیش شرطی برای این موضوع نداریم و به طرفین واسط در این موضوع اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *