معاون راهبردی قوه قضاییه از زندان عادل آباد شیراز بازدید کرد

22:00 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۸۰۶
معاون راهبردی قوه قضاییه از زندان عادل آباد شیراز بازدید کرد
معاون راهبردی قوه قضاییه در سفر به  فارس، با حضور در زندان مرکزی شیراز  از بخش‌های مختلف این زندان بازدید به عمل آورد.

خبرگزاری میزان - معاون راهبردی قوه قضاییه که در قالب هیأت  همراه رئیس قوه قضاییه، به  فارس سفر کرده است، با حضور در زندان مرکزی شیراز  با همراهی مدیر کل زندان‌های استان، و اشرفی معاون قضایی دادگستری کل استان، مدیر زندان عادل آباد  از بخش‌های مختلف این زندان بازدید به عمل آورد. 


در این بازدید که بمدت ۴ ساعت بطول انجامید،   صاحبکار خراسانی ضمن حضور در اندرزگاه‌های مختلف از نزدیک با زندانیان به گفتگو پرداخت و وضعیت نگهداری و ارائه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی  به آنان را بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد. 

وی همچنین در مراکز حرفه آموزی  و اشتغال مولد زندانیان نیز حضور یافت و روند اجرای روند آموزش، توانمندسازی زندانیان و  فرامودن فرصت اشتغال مولد ضمن حبس آنان را بررسی و با توضیحات  مدیر کل زندان‌های فارس در جریان برنامه‌های این اولویت قوه قضاییه قرار گرفت. 

بازدید از مجموعه‌های خدماتی، درمانی، فرهنگی، مشاوره، ورزشی، آموزشی، هنری و آشنایی با  روند کار این واحد‌ها و  بازپروری زندانیان از دیگر برنامه‌های وی در این بازدید ۴ ساعته بود. 

معاون راهبردی قوه قضاییه در حاشیه این بازدید گفت: مهم‌ترین رسالت معاونت راهبردی تدوین و پیگیری روند اجرای سند تحول قضایی  است. 


صاحبکار خراسانی با بیان اینکه جایگاه  و سهم سازمان زندان‌ها  در اجرای سند تحول قضایی مهم است، گفت: علاوه بر مبحث نگهداری هدفمند زندانیان، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال ضمن حبس مولد برای آنان و فراگیرسازی این رویکرد از جمله شاخص‌هایی است که عملکرد سازمان زندان‌ها، مدیران کل زندان‌های استان‌ها و مدیران زندان‌ها در  با آن ارزیابی و پایش می‌شود. 


وی تصریح کرد: از نگاه نظام قضایی کشور، اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط که در فعالیت‌های فرهنگی و  آموزشی  زندان مشارکت می‌کنند، بعنوان یک هدف ترسیم شده است و اراده دستگاه قضایی این است که زندانی ترغیب شود تا در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد، زیرا تاثیر  حضور وی در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به باز اجتماعی سازی  و در نهایت بازگشت سعادتمندانه وی به جامعه می‌انجامد. 


وی در ادامه با مطلوب ارزیابی نمودن اقدامات، عملکرد و برنامه‌های جاری در زندان مرکزی شیراز، مدیریت موثر مدیر کل زندان‌های فارس و همکاران وی و همچنین مدیر زندان عادل آباد شیراز را در راستای تحقق سند تحول قضایی  بسیار موثر و کارامد توصیف کرد. 

صاحبکار خراسانی در خاتمه با اذعان بر اینکه اختیار اعطای امتیازات، تسهیلات قضایی و ارفاقات حقوقی در اختیار مقامات قضایی به ویژه دادستان، معاونین دادستان و قضات ناظر بر زندان‌هاست گفت: انتظار ما از زندانیان این است که از فرصت‌های فراهم شده در زندان بمنظور اصلاح و تربیت، ارتقا مهارت‌های اساسی زندگی و فراگیری  حرفه و فن که موجبات اشتغال آنان پس از آزادی را فراهم می‌آورد استفاده حداکثری کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *