۵۰ درصدی پرونده های ارجاعی به واحد اعتذار دادسرای مرکز استان قزوین با عذرخواهی متهمان مختومه شد

13:59 - 15 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۴۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۰ درصدی پرونده های ارجاعی به واحد اعتذار دادسرای مرکز استان قزوین با عذرخواهی متهمان مختومه شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، از تحقق ۵۰ درصدی مختومه شدن پرونده‌های ارجاعی به واحد اعتذار دادسرای مرکز استان در نتیجه عذرخواهی متهمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر تحقق ۵۰ درصدی عذرخواهی متهمان در واحد اعتذار دادسرا مرکز استان قزوین، اظهارکرد: با راه اندازی و عملکرد واحد اعتذار که برای اولین بار در دادسرای مرکز استان و به جهت ایجاد سازوکاری برای جبران خسارت‌های مالی و معنوی مطابق ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری راه اندازی شده بیش از ۵۰ درصد از آمار پرونده‌های ارجاعی با به عذرخواهی متهمان مختومه شده است.

وی افزود: دادستانی قزوین مطابق برنامه تحول و تعالی؛ کاهش آمار ورودی پرونده‌ها به شعب و کاهش آمار کیفری دادسرای مرکز استان را برنامه ریزی کرده و همچنین تاکید اولیه دادستانی استان بر اصلاح ذات البین و حصول رضایت در پرونده‌ها برای رسیدگی به شکایات است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین ابراز امیدواری کرد تا طبق برنامه‌ی تدوین شده در دادستانی مرکز استان؛ در آینده نزدیک شاهد افتتاح دفتر اعتذار در شهرستان‌ها و در نتیجه ترویج بیشتر فرهنگ عذرخواهی که ریشه در دین ناب اسلام و شریعت ما دارد بین مردم کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *