عربستان از شهروندانش خواست خاک لبنان را ترک کنند

10:03 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۲۱۵
عربستان از شهروندانش خواست خاک لبنان را ترک کنند
در پی درگیری‌های گسترده در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان، عربستان از شهروندان خود خواسته به سرعت خاک لبنان را ترک کنند.

خبرگزاری میزان - سفارت عربستان در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان از شهروندان خود خواسته به سرعت خاک لبنان را ترک کنند و از نزدیک شدن به مناطقی که در آن درگیری‌های مسلحانه رخ داده است، خودداری کنند. 

عربستان در بیانیه خود مشخص نکرده که شهروندانش باید دقیقا از حضور در کدام مناطق لبنان اجتناب کنند.

این بیانیه می‎گوید که سفارت عربستان بر اهمیت پایبندی به ممنوعیت سفر به لبنان تاکید دارد. 

همچنین بر اساس بیانیه وزارت خارجه کویت، این کشور هم توصیه‌ای صادر کرده و از کویتی‌های ساکن لبنان خواست تا هوشیار باشند، در اقامتگاه‌های خود بمانند و از نزدیک شدن به مناطق درگیری اجتناب کنند؛ اما از شهروندانش نخواسته تا لبنان را ترک کنند.

در اول آگوست(۱۰ مرداد)، انگلیس هم توصیه‌های سفر خود به لبنان را به روز و به شهروندانش توصیه کرد از سفر به لبنان مگر در صورت ضرورت، به ویژه به بخش‌هایی از جنوب لبنان در نزدیکی اردوگاه «عین الحلوه» خودداری کنند.

منابع امنیتی لبنان، اعلام کردند که دست‌کم ۱۳ نفر که بیشتر آن‌ها مسلح بودند، در درگیری‌هایی که در روز ۲۹ جولای (هفتم مرداد) در این اردوگاه آغاز شد، کشته شدند. 

به گفته آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی، «عین الحلوه» بزرگترین اردوگاه از ۱۲ اردوگاه فلسطینی در لبنان بوده که میزبان حدود ۸۰ هزار تا ۲۵۰ هزار پناهنده فلسطینی است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *