تکلیف آزادکاران روس در مسابقات جهانی غیر از ۲ وزن مشخص است

8:45 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۱۹۷
تکلیف آزادکاران روس در مسابقات جهانی غیر از ۲ وزن مشخص است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه گفت: به غیر از دو وزن تکلیف سایر ملی پوشان ما در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان مشخص شده است.

خبرگزاری میزان - حاجی مراد گاتسالوف، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، گفت: هدف اصلی ما در جام مشترک‌المنافع (کنکورد) این بود که ۲ قهرمان المپیک یعنی زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعداله‌یف که به دلیل آسیب دیدگی در رقابت‌های قهرمانی کشور غایب بودند با قهرمانان اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم مبارزه کنند، اما این اتفاق رخ نداد و در ادامه قرار است سعداله‌یف و سیداکوف با جبرائیل‌اف و والیف کشتی بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب تیم روسیه برای مسابقات جهانی منهای دو وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم مشخص شده است، گفت: بله تکلیف روشن است و ما در هر یک از این دو وزن، روز‌های ۱۳ تا ۱۴ آگوست در سوچی انتخابی برگزار خواهیم کرد تا جبرائیل‌اف و والیف هم شانس ملی‌پوش شدن را داشته باشند.

گاتسالوف درباره اردوی آماده‌سازی آزادکاران در سوچی، گفت: همانطور که در کمپ تمرینی کیسلوودسک در هر وزن ۴ کشتی‌گیر را دعوت کردیم در این مرحله آماده سازی نیز حتی در برخی اوزان ۵ نفر در تمرینات حاضر خواهند شد و آخرین اردوی ما هم نزدیکی مسکو برپا خواهد شد.

وی در خصوص اینکه چرا تعداد نفرات دعوت شده به اردو اینقدر زیاد است، اظهار داشت: این یک عمل رایج است. اولاً لازم است که ورزشکاران با حریفان مختلف مبارزه کنند. ثانیاً کسی ممکن است صدمه ببیند و ثالثاً در شرایط فعلی نمی‌توان به کشتی‌گیران گفت که اجازه رقابت نداشته باشند.

گاتسالوف درباره وضعیت ستاره تیمش یعنی سعداله‌یف، گفت: عبدالرشید در ماه آوریل پای خود را تحت عمل جراحی قرار داد و هر چند در جام مشترک‌المنافع با میل زیادی مبارزه کرد، اما هنوز شرایطش مطلوب نیست چرا که تازه شروع به شکل گیری کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *