دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر و روسای مجالس سنا و ملی پاکستان

18:58 - 12 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۰۷۱
دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر و روسای مجالس سنا و ملی پاکستان
وزیر امور خارجه که به اسلام‌آباد سفر کرده با نخست وزیر و روسای مجالس سنا و ملی پاکستان دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که در پاکستان به سر می‌برد، با محمد صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین در دیداری دیگر، ملاقات و گفت‌و‌گوی وزیر امور خارجه با راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز برگزار شد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر رسمی خود به پاکستان همچنین با شهباز شریف، نخست وزیر  این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که وزیرخارجه پاکستان نیز حضور داشت، امیرعبداللهیان گزارشی از مباحثات و توافقات انجام شده در مذاکرات هیات‌های رسمی ۲ کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و مرزی به ویژه در موضوعات بانکی، تهاتر و خط انتقال گاز ارائه و بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافقات به عمل آمده در این سفر و توافقات پیشین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه راهکار‌هایی که می‌توان در چارچوب حقوق بین‌الملل همکاری‌های اقتصادی و تجاری ۲ کشور را توسعه داد، تشریح کرد.

نخست وزیر پاکستان در این ملاقات ضمن استقبال از سفر به موقع هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که ایشان مدعو ملت پاکستان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که بعد از تحولات مربوط به انتخابات پاکستان، رئیس جمهور ایران اولین رئیس دولتی باشد که به پاکستان سفر می‌کند.

در این ملاقات همچنین درباره موصوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات افغانستان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در ادامه دیدارهایش با مقام‌های ارشد پاکستان با همتای پاکستانی خود و همچنین شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

همچنین در جریان سفر رسمی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، ۲ کشور ۴ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *