رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: کاداستر مقدمه عدم ارتکاب جرم است

14:36 - 10 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۷۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: کاداستر مقدمه عدم ارتکاب جرم است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: کاداستر مقدمه عدم ارتکاب جرم است و موضوعات مختلف و اساسی همانند تغییر کاربری‌ها را شامل می‌شود.

خبرگزاری میزان - نشست شورای حفاطت از اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور رئیس کل دادگستری و با موضوع طرح کاداستر اراضی زراعی و نیز نتیجه اقدامات حاصل از اجرای سامانه پنجره واحد برگزار شد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه حلقه مفقوده در انجام درست امور نبود همت بالای برخی از مدیران و مسئولین است خاطر نشان کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی امر مطالبه گر نیستند خصوصا در موضوعاتی که با مصالح عمومی از جمله موضوع کم آبی سروکار دارد و باید تاکید کنم دستگاه قضائی با این امور هیچ مسامحه‌ای ندارد و برخورد جدی خواهد کرد.

وی افزود: با بیان روشن اعلام می‌کنیم هر جایی که نیاز به حمایت قضایی باشد حتما دستگاه قضائی پای کار خواهد بود و با قاطعیت حمایت و برخورد خواهد کرد.

کرمی با بیان اینکه اهمیت موضوع در بحث کاداستر و در موضوع مقابله با انسداد چاه‌های غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها بر کسی پوشیده نیست یادآور شد: در بحث کاداستر اراضی ملی کار به خوبی پیش رفته است، اما در موضوع اراضی زراعی متاسفانه کندی کار مشهود است و علی رغم وجود برخی چالش ها، باید این موضوع با جدیت بیشتر و رفع موانع پیش رود و هیچ دلیلی برای معطلی کار وجود ندارد و هر جایی که نیاز به حضور دادگستری باشد، مطالبه شود تا با جدیت کار را پیگیری و به سرانجام رسانیم.

وی یادآور شد: کاداستر مقدمه عدم ارتکاب جرم است و موضوعات مختلف و اساسی همانند تغییر کاربری‌ها را شامل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به موضوع پنجره واحد و اقدامات انجام شده در این خصوص و عدم همراهی برخی از نهاد‌های مرتبط تاکید کرد: همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای طرح هستند و اگر هر دستگاهی اقدامات لازم در این خصوص تا پایان مرداد ماه انجام ندهد با فراخوان مدیر مربوطه، به دادستانی معرفی و از وی توضیح خواسته شود.

در ادامه این نشست به موضوع مسکن جمعی از اهالی پردیس ورود شد و از مدیر کل مسکن و شهرسازی و دیگر نهاد‌های مرتبط خواسته شد در اقل زمان ممکن و با قید فوریت این موضوع را مدیریت کنند و اهالی این منطقه را از بلاتکلیفی نجات دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *