وزیر فرهنگ: فرآیند تدوین سند ملی موسیقی کشور آغاز شده است

23:32 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۶۴۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
وزیر فرهنگ: فرآیند تدوین سند ملی موسیقی کشور آغاز شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که فرآیند تدوین سند ملی موسیقی کشور مطابق با جهت‌گیری نظام اسلامی آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای هنر که با محوریت تدوین سند ملی موسیقی برگزار شد، از آغاز به کار فرآیند تدوین سند ملی موسیقی کشور مطابق با جهت‌گیری نظام اسلامی و همچنین برنامه‌ریزی برای ساخت خانه جشنواره‌های موسیقی در تهران خبر داد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این سند باید مطابق با جهت‌گیری نظام اسلامی تدوین شود و انتظار می‌رود که ریل‌گذاری این مسیر در حوزه تفکر و تمدن انقلابی اسلامی صورت بگیرد و همه جوانب موسیقی اصیل و نواحی ایران‌زمین نیز در آن لحاظ شود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی دارای ماهیتی بر اساس فرهنگ و هنر است و باید بازتاب و انعکاس آن در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر باشد. بر همین اساس نیاز است که متناسب با میراث گرانقدر فرهنگی انقلاب زیرساخت‌ها فراهم شود. به این معنا که زیرساخت‌هایی متناسب با هویت انقلاب اسلامی در حوزه هنر پدید بیاوریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: البته در ۲ سال اخیر پروژه‌های متعددی تکمیل شده که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود. با تکمیل این پروژه‌های فرهنگی اکنون مجموعه‌های عظیمی به زیرساخت‌های هنری و فرهنگی کشور اضافه شد که برای نمونه می‌توان به تکمیل سالن‌های پیشرفته در شهر‌های ارومیه، ساری، کرمان، اراک و یزد اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای ساخت خانه جشنواره‌های موسیقی در تهران خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ درصدد است در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی و هنری که مجموعه‌ای معظم با توجه به هنر و معماری انقلاب اسلامی خواهد بود را آغاز کند.

اسماعیلی به ضرورت تاسیس و راه‌اندازی خانه حراج تهران برای عرضه آثار هنر‌های تجسمی اشاره کرد و افزود: حتما وجود چنین مرکزی برای عرضه آثار هنری به ویژه هنر‌های ایرانی-اسلامی یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی نهاد‌های مرتبط به این کار را به پژوهش درباره اقتضائات این طرح مکلف کرد و گفت: ما معتقد به عرضه هنر‌های تجسمی و توجه به هنرمندان این عرصه هستیم و برای تحقق چنین هدفی در کشور، خلاء وجود چنین مرکزی احساس می‌شود.

در این نشست درباره تصویب سند ملی موسیقی کشور و مسائل و اصول مربوط به آن بحث و تبادل نظر شد. طبق گزارش‌های ارائه شده در این نشست، پیش‌نویسی از سند موسیقی به طور خلاصه تهیه شده و قرار است به طور جامع در جلسات بعد بند‌های این سند مورد بررسی شورای هنر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر فرهنگ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *