واردات خودرو‌های برقی در اولویت وزارت صمت‌

21:31 - 07 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
واردات خودرو‌های برقی در اولویت وزارت صمت‌
وزیر صمت با اشاره به طرح تحولی در موضوع خودرو، گفت: واردات خودرو‌های برقی در اولویت وزارت صمت قرار دارند.

خبرگزاری میزان - عباس علی آبادی، وزیر صمت با بیان اینکه واردات خودرو‌های برقی در اولویت وزارت صمت است، گفت: آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده تا ۱۰ روز آینده تدوین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم، اظهار کرد: قصد داریم علاوه بر اینکه خودرو‌های موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز در اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های برقی هستیم.
 
علی آبادی با بیان اینکه نوآوری در حوزه خودرو‌های برقی، بحث بسیار مهمی است که قرار است در کشور اتفاق بیفتد و منافع سرشاری را نصیب کشور کند، ادامه داد: از این حیث ما در موضوع محیط‌زیست هم وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد ضمن اینکه درآمدی که ناشی از عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور می‌شود. 
 
وزیر صمت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده به خودرو‌های برقی محدود شود؟، عنوان کرد: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.
 
علی آبادی همچنین درباره زمان عملیاتی شدن این طرح، گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط مناسب و ساده‌تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم. 

وزیر صمت، اظهار کرد: در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند؛ البته اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود.


 انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر صمت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *