پوتین: تمامی اختلافات باید از راه مذاکرات حل شود، اما اوکراین از مذاکره خودداری می‌کند

16:32 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۰۳۹
پوتین: تمامی اختلافات باید از راه مذاکرات حل شود، اما اوکراین از مذاکره خودداری می‌کند
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نمی‌خواهد چنین مذاکراتی برگزار شود و اوکراین از مذاکره با ما خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان_ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی که در نشست عمومی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا داشت، گفت: ایالات متحده و ناتو مذاکرات با روسیه پیرامون تضمین امنیت برابر برای تمامی کشور‌ها را رد می‌کنند و در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قانونی را وضع کرده است که مذاکرات با روسیه را ممنوع می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: تمام تناقضات باید از طریق مذاکره مورد حل و فصل قرار بگیرد، اما مشکل این است که آن‌ها از مذاکره با ما خودداری می‌کنند. آنچه که زمینه ساز این مناقشه است، ایجاد تهدید علیه امنیت روسیه توسط آمریکا و ناتو است. بار‌ها این موضوع را اعلام کرده‌ام که روسیه برای مذاکره آماده است، اما مسکو آن‌ها را به کسی تحمیل نخواهد کرد.

پوتین ضمن قدردانی از توجه همتایان آفریقایی خود به این موضوع، افزود: لازم است با طرف مقابل نیز گفتگو شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌هایش از پیشنهاد ایزایاس افورکی، رئیس جمهور اریتره برای ایجاد مکانیسم مشارکت استراتژیک بین روسیه و کشور‌های آفریقایی و همچنین امکان گنجاندن کشور‌های آمریکای لاتین و آسیایی در آن، حمایت کرد.

پوتین گفت: من کاملاً موفق هستم. البته در کوتاه مدت دستیابی به نتایج مثبت این طرح دشوار خواهد بود، ولی ایجاد چنین مکانیسم استراتژیک دارای اهمیت است که مثل چراغی جهت حرکت را نشان می‌دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که روسیه و آفریقای جنوبی تلاش خود را خواهند کرد تا به طور مشترک پیشنهاد رئیس جمهور اریتره درخصوص خط‌مشی گروه بریکس را تقویت کنند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم در این طرح به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم، نیاز به تفکر و تامل در بخش‌های مختلف دارد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: پوتین اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *