رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدرالحسینی: پشت پرده اقدام هتاکانه به قرآن کریم صهیونیسم بین‌الملل است

12:13 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
صدرالحسینی: پشت پرده اقدام هتاکانه به قرآن کریم صهیونیسم بین‌الملل است
یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید که پشت پرده اقدام‌های هتاکانه نسبت به قرآن کریم صهیونیسم بین‌الملل است و جهان اسلام باید موضع واحدی در قبال کشورهای غربی اتخاذ کنند.

خبرگزاری میزان - هتاکی مکرر به قرآن کریم در کشور‌های غربی از جمله دانمارک و سوئد به بهانه آزادی بیان، واکنش‌های گسترده و جدی کشور‌های اسلامی و مسلمانان را در پی داشته است.

مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر در گفتگو با «سید رضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه، موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور‌های غربی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

صدرالحسینی در ابتدا ضمن محکوم کردن اقدام‌های هتاکانه علیه قرآن کریم در کشور‌های غربی، اظهار داشت: برای چندمین بار غربی‌ها پشت تابلوی آزادی بیان پنهان شدند و نسبت به باور‌های مؤمنان به ادیان الهی حرکت و اقدامی ضد اسلامی انجام دادند.

وی با بیان اینکه تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم را نمی‌توان روندی تصادفی و اتفاقی در نظر گرفت، افزود: در حال حاضر صهیونیسم بین‌الملل برای فشار به اسلام و مسلمانان، تقسیم کاری را در این خصوص در کشور‌های مختلف انجام داده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که اهانت و رفتار‌های شرمسارانه کشور‌های اروپایی که مجوز هتاکی به قرآن کریم را صادر کرده‌اند، تنها به دو و نیم میلیارد از انسان‌های معتقد به اسلام که قرآن، کتاب آسمانی آن‌ها است، برنمی‌گردد بلکه به اعتقادات بیش از پنج میلیارد انسان موحد و همه کسانی که به ادیان توحیدی اعتقاد دارند، اهانت و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همه کسانی که به دین حضرت موسی و عیسی علیه السلام و ادیان توحیدی معتقدند، امروز قرآن را محترم می‌شمارند؛ هرچند از آن تبعیت نمی‌کنند، ولی به یقین نسبت به بی‌احترامی به آن، واکنش درونی دارند. بر این اساس، اقدام‌های هتاکانه در کشور‌های غربی جهت دین زدایی، توحید زدایی، معاد زدایی و شیطان پرستی صورت گرفته و می‌گیرد و این نشان می‌دهد که مجموعه غیر موحدان که در حال حاضر صهیونیسم بین الملل آن‌ها را اداره می‌کند، احساس خطر کرده‌اند و به همین دلیل در حال تعصب‌زدایی و قداست‌زدایی از همه نماد‌های توحیدی هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، باید همه کشور‌های اسلامی در ارتباطات اقتصادی با سوئد و دانمارک تجدیدنظر کرده و ضمن اقدامات دیپلماتیک، فراخوان سفرای این کشور و کاهش ارتباطات سیاسی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اقدام شایسته و زیبنده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: با توجه به تغییر سفیر ایران که قرار بود انجام شود و استوارنامه خود را تحویل مقامات سوئد دهد، این کار متوقف شد و به طور رسمی از جانب وزیر امور خارجه اعلام شد که ما فعلاً اعزام سفیر به سوئد نخواهیم داشت.

کارشناس مسائل بین الملل همچنین با ارائه طرح پیشنهادی گفت: پیشنهاد می‌شود نمایندگان کشور‌های اسلامی در جلسه‌ای که به منظور محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم برگزار می‌کنند به موارد زیر اشاره داشته باشند: اول؛ آمادگی ارسال میلیون‌ها جلد قرآن با ترجمه به زبان‌های زنده دنیا به اقصی نقاط جهان. دوم؛ اعلام آمادگی برای ترجمه قرآن در کوتاه‌ترین زمان به هر زبانی که درخواست کنندگان عمده در سراسر جهان دارند. سوم؛ آموزش غیر حضوری تلاوت و مفاهیم قرآن کریم از طریق معرفی سایت به زبان‌های زنده در اقصی نقاط جهان.

صدرالحسینی در پایان در خصوص راه‌کار‌های دیگر در مقابله با چنین اقداماتی گفت: بین‌المجالس اسلامی باید با تنظیم و ارسال نامه به سازمان ملل متحد، اتحاد جهان اسلام را به گوش جهانیان برساند تا همگان بدانند مسلمان‌ها و جهان اسلام نسبت به کتاب آسمانی خود متعهد و متعصب هستند و نسبت به این موضوع به هیچ عنوان بی‌تفاوت نخواهند بود. دولت‌های اروپایی نیز که این اقدام شنیع و هتاکی نسبت به قرآن کریم در آن کشور‌ها صورت گرفته باید عامل این جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشور‌های اسلامی تحویل دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد قرآن کریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *