معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل ۶ خط متروی شهر‌های جدید به کلان‌شهر‌های تهران و اصفهان در حال انجام است

8:20 - 01 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۰۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تکمیل ۶ خط متروی شهر‌های جدید به کلان‌شهر‌های تهران و اصفهان در حال انجام است
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از مراحل تکمیل ۶ خط متروی شهر‌های جدید به کلان‌شهر‌های تهران و اصفهان خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت خطوط مترو، ساختار حمل و نقل سریع، ارزان و ایمن در شهر‌های جدید ایجاد می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، بخشی از برنامه‌های آن شرکت را در خصوص طراحی، نظارت و اجرای ساخت خطوط مترو در شهر‌های جدید و ارتباط آن‌ها با کلانشهر‌ها تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در شهر‌های جدید در کنار احداث واحد‌های مسکونی دنبال می‌شود، ارتقای کیفیت خدمات در شهر‌های جدید و تسهیل و تسریع در حمل و نقل است، گفت: با ارتقای کیفیت ارایه خدمات حمل و نقلی در شهر‌های جدید، جذابیت و استقبال هموطنان برای استقرار در شهر‌های جدید بیشتر خواهد شد؛ بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهر‌های جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاست‌گذاری شهر‌های جدید است که در این بین، تکمیل خطوط مترو در شهر‌های جدید با هدف ارتباط با کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها در برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صدد هستیم با استفاده از ظرفیت خطوط مترو، ساختار حمل و نقل سریع، ارزان و ایمن را در شهر‌های جدید ایجاد کنیم.

جعفری مهمترین خطوط ریلی در دست اجرا را ۵ خط و در مسیر‌های تهران-هشتگرد به طول ۲۵٫۸ کیلومتر و با پیشرفت ۹۹ درصد، متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر و با پیشرفت ۷۵ درصد، متروی مشهد-گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت ۳۴٫۵ درصد، متروی اصفهان-بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۲ درصد، اصفهان-فولادشهر و اصفهان-مجلسی عنوان کرد.

وی یادآور شد: طراحی خط متروی تهران-پردیس نیز به دلایل کارشناسی و ضرورت بازنگری طرح اولیه و انطباق با ضابطه ۷۷۷ در مسیر بازنگری قرار دارد. مقرر شده است تا احداث این خط مترو با رویکرد مهندسی ارزش بازنگری و طرح با این رویکرد وارد عملیات اجرا شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *