گفت‌وگو|

پخش آنلاین دادگاه‌های علنی اصلاح روند دادرسی را به‌دنبال خواهد داشت

14:42 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۹۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پخش آنلاین دادگاه‌های علنی اصلاح روند دادرسی را به‌دنبال خواهد داشت
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه پخش آنلاین دادگاه‌های علنی برای عموم مردم، دانشجویان، اساتید و صاحب نظران در ارتقاء علمی آنان، آسیب‌شناسی و آموزش‌ها مؤثر است گفت: این اقدام افکار نو در ذهن دانشجویان ایجاد می‌کند که می‌تواند روند دادرسی‌ها را اصلاح و عیوب کار را اصلاح کند.

خبرگزاری میزان - اخیرا دادگستری استان خراسان جنوبی، به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا کرده است.

در همین رابطه حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفتگو با میزان، ضمن اشاره به تأثیر برگزاری برخط دادگاه‌های علنی ویژه دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا بیان کرد: مطابق قانون کارگروهی به نام کارگروه دادرسی الکترونیک وجود دارد و طی سال‌های گذشته فضای الکترونیک در دادگستری ازپیشرفت خیلی خوبی برخوردار شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: زمانی برای مسدودی حساب‌های متهمین مدت زمانی نزدیک به ۲۰۰ روز طی می‌شد، اما امروز شاهد هستیم به دلیل پیشرفت فضای الکترونیک ظرف ۴ دقیقه حساب‌های متهمان در همه شعب سراسر کشور مسدود می‌شود.

وی گفت: ما در دانشگاه‌ها بیش از آنکه نیازمند آموزش نظری باشیم نیازمند اجرایی شدن این آموزش‌ها در مرحله عمل هستیم، بنده سال ۶۹ وقتی در دانشگاه تهران مشغول تحصیل در رشته حقوق بودم غالبا این خلع را احساس می‌کردیم که مباحث نظری را نمی‌توانستیم به طور عملی از آنچه در دادگاه‌ها اتفاق می‌افتد پیگیری کنیم.

نقدعلی گفت: اگر رویه پخش آنلاین دادگاه‌های علنی دانشجویان، اساتید و صاحب نظران ادامه یابد در ارتقاء علمی آنان، آسیب‌شناسی و آموزش‌ها مؤثر است. با این اقدام افکار نو در ذهن دانشجویان برای اصلاح روند دادرسی و خارج شدن عیوب به وجود می‌آید و از طرف دیگر طرح پیشنهادات جدید برای قانونگذاری و ایجاد رویه جدید را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *