گفت‌وگو|

کاهش ۲۲ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو در ۲ ماه گذشته

13:15 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۹۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش ۲۲ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو در ۲ ماه گذشته
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر اینکه رکود بر بازار خودرو حکم‌فرما است، گفت: کاهش قیمت خودرو از اواخر اردیبهشت آغاز و تاکنون ادامه‌دار است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: براساس آمار‌های موجود از پایان اردیبهشت تا امروز، خودرو‌های تولید داخل، مونتاژی و وارداتی ۲۲ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. 

وی در ادامه افزود: قیمت خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازه زمانی یادشده از ۹۸۰ میلیون تومان به ۷۹۵ میلیون تومان، خودرو دنا پلاس توربو دنده دستی از ۸۵۰ میلیون تومان به ۷۰۰ میلیون تومان و خودرو هایما s۷ از یک میلیارد و ۸۰۰ به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. 

موتمنی اعلام کرد: به‌طور کلی باید گفت خودرو‌های در محدوده قیمتی ۵ میلیارد تومان، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و خودرو‌های ۴ میلیارد تومانی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین خودرو‌های در محدوده قیمتی ۳ میلیارد تومان حدود ۹۰۰ میلیون تومان، خودرو‌های در محدوده ۲ میلیارد تومان حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان و خودرو‌های یک میلیارد تومانی حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تصریح کرد: در هفته‌های گذشته تنها محصولات ایران‌خودرو و مونتاژی با کاهش قیمت همراه بوده‌اند، اما در چند روز گذشته محصولات سایپا از جمله کوییک اتوماتیک و دنده‌ای نیز ریزش قیمت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت خودرو در پی رکود در بازار صورت گرفته است، افزود: پس از انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودرو و تصویب این لایحه در مجلس شاهد کاهش قیمت در بازار هستیم. 

موتمنی همچنین اظهار کرد: با آزادسازی واردات خودرو و افزایش عرضه، به‌تدریج حباب بازار خودرو از بین خواهد رفت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *