افشاگری سرباز گشت مرزی آمریکا درباره رفتار خشونت آمیز با پناهجویان

8:37 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۳۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افشاگری سرباز گشت مرزی آمریکا درباره رفتار خشونت آمیز با پناهجویان
یکی از سربازان ابتکار گشت مرزی ایالت تگزاس از اقدام‌های غیرانسانی علیه مهاجران ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری میزان – سندی جدید از برخورد سربازان گشت مرزی آمریکا با مهاجران افشا شده است.

این سند نشان می‌دهد که به سربازان گشت مرزی آمریکا دستور داده شده تا کودکان مهاجر را به «ریو گرانده» عقب رانده و از دادن آب به مهاجران در هوای گرم خودداری شود.

ایمیل افشاگرانه سرباز پزشک گشت مرزی ایالت «تگزاس» بر مجموعه‌ای از گزارش‌های هفته‌های اخیر مبنی بر غرق شدن مهاجران در رودخانه «ریو گرانده» از جمله یک مادر مهاجر و دستکم یکی از ۲ فرزندش نور جدیدی انداخت.

 

اعترافات هولناک سرباز گشت مرزی آمریکا/ از عقب راندن کودکان مهاجر تا ممنوعیت دادن آب به مهاجران

 

عملیات «ستاره تنها» چگونه جان مهاجران را به خطر می‌اندازد؟

به گزارش «هیوستون کرونیکل»، بر اساس ایمیل «نیکلاس وینگیت»، پزشک سرباز گشت ملی ایالت «تگزاس» که در چارچوب ابتکار مرزی جدید «گِرِگ ابوت»، فرماندار جمهوریخواه این ایالت به کار گرفته شده، به سربازان دستور داده شده تا کودکان و نوزادان را به رودخانه «ریو گرانده» به عقب رانده و حتی در گرمای شدید به مهاجران آب ندهند.

«وینگیت» با اشاره به این که سخنگوی گارد ملی «تگزاس» به درخواست‌ها برای کمک به نجات جان مهاجران گرفتار شده جوابی نمی‌دهد، این اقدام‌ها را غیر انسانی توصیف کرد.

بر اساس ایمیل «وینگیت»، اواخر ماه گذشته، یک زن مهاجر باردار که در سیم‌های خاردار مرزی گرفتار شد و به شدت رنج می‌کشید، جنینش را از دست داد؛ یک دختربچه ۴ ساله که به دلیل گرمای شدید از حال رفته بود، به دست سربازان گشت مرزی به عقب رانده شد؛ یک نوجوان هنگام عبور از «ریو گرانده» به دلیل برخورد با موانع شناور در آب پایش شکست و پدرش مجبور به حمل وی شد؛ یک زن مهاجر و ۲ فرزندش در پی عملیات به عقب راندن در «ریو گرانده» به آب افتادند که مرگ مادر و یکی از فرزندانش تایید شد و فرزند دیگر همچنان مفقود است.

«وینگیت» در ایمیل خود نوشت که در ۲۵ ژوئن، سربازان با یک گروه ۱۲۰ نفری مواجه شدند که در امتداد حصاری نصب شده در کنار رودخانه «ریو گرانده» اردو زده بودند؛ این گروه شامل چند کودک کوچک و نوزادان شیرخواره بود؛ اما افسر شیفت فرماندهی به سربازان دستور داد که آن‌ها را به داخل رودخانه به عقب برانند تا به مکزیک برگردند.

وی نوشت که ابراز نگرانی سربازان از وضعیت این افراد برای فرماندهی، تغییری در دستور ایجاد نکرد.

در ایمیل «وینگیت» صحبت از موارد متعددی از غرق شدن مهاجران شده که گزارشی از آن‌ها وجود ندارد.

این پزشک سرباز آمریکایی در ایمیل خود خواستار ایجاد تغییرات جدی در سیاست‌های مهاجرتی آمریکا جهت افزایش و بهبود امنیت مهاجران شد؛ وی تاکید کرد که به دلیل گرمای شدید هوا، دستور ممنوعیت دادن آب به مهاجران نیز باید لغو شود.

هنوز مشخص نشده که آیا ایمیل «وینگیت» پاسخی دریافت کرده است یا خیر.

ابتکار مرزی جدید ایالت تگزاس

حوادثی که در ایمیل افشاگرانه «وینگیت» آمده است، در حالی رخ داده که «گِرِگ ابوت»، فرماندار جمهوریخواه ایالت «تگزاس» عملیات ابتکاری موسوم به «ستاره تنها» را در هفته‌های اخیر اجرایی کرده است؛ هدف از این عملیات ممانعت فیزیکی از ورود مهاجران اعلام شد.

گروه‌های حقوق بشری این عملیات ابتکاری ضد مهاجرتی را به دلیل به خطر انداختن جان مهاجران، غیرانسانی و ناقض حقوق بشری می‌دانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ابتکار جدید مرزی «ابوت» در مناطق مرزی که کیلومتر‌ها سیم خاردار نصب و شناور‌های آبی در رودخانه «ریو گرانده» مستقر شده، اجرا می‌شود.

ایالت «تگزاس» در بخش‌های کم عمق و دید محدود رودخانه «ریو گرانده» تله‌هایی متشکل از بشکه‌ها و سیم‌های خاردار گذاشته که خطر غرق شدن مهاجران و آسیب دیدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که اخیرا شمار جراحات مهاجران ناشی از سیم خاردار افزایش یافته است؛ از ۴ تا ۱۳ جولای دستکم هفت حادثه از سوی گشت مرزی «تگزاس» اعلام شد که در آن مهاجران به دلیل جراحت ناشی از سیم خاردار به مراقبت پزشکی بالا نیاز داشتند.

دبیر مطبوعاتی فرمانداری «تگزاس»، گفت: تگزاس از هر ابزار و استراتژی برای جلوگیری و دفع گذرگاه‌های غیرقانونی در بنادر ورودی استفاده می‌کند، زیرا ما باید با هرج و مرجی که بایدن در مرز‌ها ایجاد کرده، مقابله کنیم و ما بر اساس قانون اساسی این کار را انجام می‌دهیم.

 

اعترافات هولناک سرباز گشت مرزی آمریکا/ از عقب راندن کودکان مهاجر تا ممنوعیت دادن آب به مهاجران

 

واکنش مقام‌های آمریکایی به ایمیل افشاگرانه

کلانتر یکی از شهر‌های مرزی ایالت «تگزاس» ضمن ابراز تعجب از اظهارات «وینگیت»، ادعا کرد: این بخشی از ماموریت ما نیست؛ ما این جا هستیم تا از مهاجران و شهروندان آمریکایی محافظت کنیم و به کسی آسیبی نمی‌رسانیم.

دفتر فرمانداری ایالت «تگزاس» از اظهارنظر درباره ایمیل «وینگیت» خودداری کرد، زیرا «ابوت» از مدت‌ها پیش به دلیل اجرای عملیات ۱.۵ میلیارد دلاری «ستاره تنها» برای جلوگیری از مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

سخنگوی وزارت امنیت عمومی آمریکا بدون ارائه توضیح درباره محتویات ایمیل «نیکلاس وینگیت»، مدعی شد که دستوری مبنی بر ممنوعیت دادن آب به مهاجران وجود ندارد.

یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا نیز در توییتی، نوشت: امنیت مرزی نباید با فقدان انسانیت برابری کند.

یکی از مخالفان عملیات «ستاره تنها»، گفت: اقدام‌های صورت گرفته در این عملیات یادآور اقدام‌های افراطی مقام‌های آمریکایی در طول تاریخ علیه افرادی که انسان دانسته نمی‌شوند، است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *