رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

حسینی: فدراسیون شدن رشته المپیکی راگبی بهترین تصمیم بود/ هدف‌مان میزبانی از کاپ آسیا است

7:45 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۳۴۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
حسینی: فدراسیون شدن رشته المپیکی راگبی بهترین تصمیم بود/ هدف‌مان میزبانی از کاپ آسیا است
سرپرست فدراسیون راگبی گفت: کاش از ابتدا هیچوقت راگبی به صورت انجمن فعالیت نمی‌کرد، زیرا اکنون یکی از ابرقدرت‌های آسیا بودیم.

میرمهدی حسینی در گفت‌وگو با میزان، در مورد فدراسیون تازه تاسیس راگبی، اظهار داشت: کلید فدراسیون شدن راگبی از سال قبل با دستور وزیر ورزش استارت خورد و از همین رو کارگروهی در این خصوص تشکیل شد و ابعاد این ورزش المپیکی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. مدت‌ها پیش با علیپور، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی جلسه‌ای داشتیم و در آن‌ جلسه علیپور به من گفت که رشته راگبی توسعه پیدا کرده و در سبد فدراسیون انجمن‌های وررشی نمی‌گنجد. در آن جلسه علیپور تاکید داشت که ۲ حالت وجود دارد یا باید رشته راگبی یک فدراسیون مجزا شود یا آنرا کوچک کنیم که زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی بماند. 

وی افزود: در نهایت پیشنهاد فدراسیون راگبی را به وزیر ورزش دادیم و در مورد توسعه این رشته در سراسر کشور و جامعه آماری بالای آن توضیحات را ارائه کردیم. برای نمونه در بعضی استان‌ها مانند فارس این رشته المپیکی ورزش اول استان است. کاش از ابتدا هیچوقت راگبی به صورت انجمن فعالیت نمی‌کرد، زیرا در غیر اینصورت اکنون ایران یکی از ابرقدرت‌های راگبی آسیا محسوب می‌شد.

سرپرست فدراسیون راگبی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای توسعه بیشتر این رشته در کشور دارند، گفت: برنامه مدونی برای توجه به بخش پایه و همچنین تیم ملی داریم که کاهش میانگین سنی بازیکنان تیم ملی گواه این ادعاست. لیگ نوجوانان و جوانان را برگزار کرده‌ایم که بیش از ۱۰ تیم در آن مسابقات حضور داشتند. اهداف دیگری از جمله راه‌اندازی مدارس راگبی، مسابقات تگ راگبی و همچنین استعدادیابی در مدارس داریم. 

حسینی در مورد لیگ راگبی، خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ از یک سو به افزایش آمادگی و هماهنگی بازیکنان کمک می‌کند و از سوی دیگر داوران‌مان تجربیاتشان بیشتر خواهد شد تا بتوانند در عرصه بین‌المللی قضاوت کنند. هدف‌مان اینست که لیگ راگبی ۱۵ نفره را به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم، اما در مورد راگبی ۷ نفره بخاطر زمان کوتاه امکان برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت را نداریم.

وی در پایان در واکنش به این که چه برنامه‌ای برای حضور راگبی ایران در المپیک‌های آتی دارند، گفت: متاسفانه یکی از ایرادات‌مان این بوده که نباید یک رشته المپیکی مانند راگبی به صورت انجمن و زیرمجموعه یک فدراسیون فعالیت می‌کرد که خوشبختانه با فدراسیون شدن این نقیصه رفع شد. رقابت برای کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است و باید ببینیم قاره آسیا در هر دوره از المپیک چند سهمیه خواهد داشت تا طبق آن‌برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر هدف‌مان میزبانی از کاپ قهرمانی آسیا در ایران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *