گفت‌وگو|

ثبات قیمت کالا‌های اساسی در آستانه ماه محرم

8:00 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۳۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ثبات قیمت کالا‌های اساسی در آستانه ماه محرم
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تاکید بر اینکه کالا‌های اساسی در بازار به‌وفور موجود است، گفت: قیمت کالا‌های اساسی در آستانه ماه محرم تغییر نکرده و ثابت مانده است.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در گفت‌وگو با میزان در رابطه با وضعیت موجودی کالا‌های اساسی در آستانه ماه محرم گفت: کالا به‌وفور وجود دارد و قیمت کالا‌ها تاکنون ثابت بوده، اما باید گفت رکود بر بازار حکمفرما است. 

وی در ادامه تاکید کرد: در چند وقت اخیر تنها بازار شکر با مشکل مواجه شده بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این مساله در حال حل‌شدن است. 

کنگری با اشاره به اینکه نظام توزیع شکر نیازمند اصلاح است، اعلام کرد: سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر مجموعه بنکداران مواد غذایی هستند و باید برای توزیع کالا‌های اساسی ابتدا کالا‌ها در اختیار بنکداری‌ها قرار گیرد و سپس توزیع شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ادامه افزود: در حال حاضر برای توزیع، ابتدا شکر در اختیار فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها قرار می‌گیرد که این مساله با ورود دلالان در بازار، زمینه ایجاد کمبود کالا‌های اساسی و افزایش قیمت‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنکداری‌ها با تجربیاتی که درخصوص نظام توزیع دارند، با توزیع نظام‌مند و هدف‌مند می‌توانند کالا‌ها را به‌صورت عادلانه به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها توزیع کنند و این هرج‌ومرج را در بازار از بین ببرند. 
 
به گفته گنگری وزارت جهاد کشاورزی شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه یک درصد ارزش افزوده، در اختیار بنکداری‌ها قرار می‌دهد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین اعلام کرد: قیمت نهایی شکر برای مصرف‌کنندگان ۲۸ هزار تومان است، اما به‌علت فعالیت دلالان در بازار در پی کمبود توزیع این کالا به بنکداری‌ها، شکر در بازار با قیمت ۳۳ الی ۳۴ هزارتومان به‌فروش می‌رسد. 

وی همچنین در رابطه با وضعیت چای گفت: پس از آزادشدن واردات چای، تاکنون ثبت سفارشی در این زمینه انجام نشده، به همین علت تاکنون تغییر و کاهشی در قیمت این محصول به‌وجود نیامده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *