پرونده قضایی ویژه رسیدگی به موضوع ریزش معدن چناروئیه شهرستان زرند تشکیل شد

16:24 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۳۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پرونده قضایی ویژه رسیدگی به موضوع ریزش معدن چناروئیه شهرستان زرند تشکیل شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند کرمان، گفت: در پی حادثه ریزش معدن چناروئیه و جان باختن یک معدنکار، پرونده قضایی جهت بررسی علل این اتفاق ناگوار تشکیل شده است و دستگاه قضایی با مسببان این امر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

خبرگزاری میزان-رضا یعقوبی اظهار: پرونده‌ای در خصوص این حادثه تلخ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و تحقیقات قضایی در این مورد در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات با استفاده از تیم‌های کارشناسی، چنانچه ترک فعل یا قصوری صورت گرفته باشد با مسبب آن با قاطعیت برخورد شده و مجازات حبس و جزای نقدی در انتظارشان است .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تصریح کرد: شهرستان زرند یکی از شهرستان‌های صنعتی و معدنی استان است و بدین لحاظ کارگران متعددی در این شهر مشغول بکار هستند و با توجه به اینکه کارگران به عنوان نبض و قلب تولید و توسعه کشور محسوب می‌شوند؛ دادستانی زرند، تمامی توان خود را برای صیانت از این قشر زحمت کش بکار خواهد بست.

یعقوبی به کلیه معدن داران و پیمانکاران معدن در خصوص رعایت اصول فنی، بهداشت و ایمنی محیط کار هشدار داد و افزود: کارفرمایان و کلیه مسئولین واحد‌های تولیدی مکلفند برای حفاظت، سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: مستند به ماده ۱۰۵ قانون کار، چنانچه به تشخیص بازرسان اداره کار احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، آن محل به دستور دادستان فوراً تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *