گفت‌وگو|

کربکندی: لیگ برتر امسال رقابت فقیر و غنی است/ مدیرعاملی نکیسا در ذوب‌آهن خیلی غیرمنتظره بود

0:55 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۲۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کربکندی: لیگ برتر امسال رقابت فقیر و غنی است/ مدیرعاملی نکیسا در ذوب‌آهن خیلی غیرمنتظره بود
پیشکسوت فوتبال گفت: در همه جای فوتبال دنیا، VAR برای کمک به داور وجود دارد، ولی امسال و حداقل برای نیم فصل اول لیگ برتر این سیستم به کار برده نخواهد شد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با میزان، درباره کیفیت بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: رقابت‌های امسال لیگ برتر رقابت فقیر و غنی است، برای اینکه ۴-۵ تیم وضعیت مالی خیلی خوبی دارند، چند تیم متوسط هستند و یک سری هم بی‌بضاعت هستند که با کمترین بودجه بسته می‌شوند. از همین حالا که هنوز لیگ شروع نشده، می‌شود پیش‌بینی کرد چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند و کدام تیم‌ها در خطر سقوط هستند، چون روی توانایی مالی‌شان تقریباً می‌شود جایگاه‌شان را مشخص کرد. پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و تا حدودی استقلال بالای جدول هستند. تیم‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان، ملوان و صنعت نفت آبادان اگر بودجه خوبی نداشته باشند و نتوانند خوب یارگیری کنند احتمالاً در منطقه خطر قرار خواهند گرفت.

کارشناس فوتبال در مورد وضعیت تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر امسال، عنوان کرد: گفته می‌شود محمد ربیعی بودجه بیشتری را از کارخانه خواسته و نسبتاً توانسته چند بازیکن خوب بگیرد. ضمناً این تیم از سال گذشته بازیکنان جوان خوبی داشت و اگر چند بازیکن باتجربه در کنار جوانترها قرار بگیرند، قطعاً می‌توانند شرایط بهتری در مسابقات داشته باشند. کارنامه و رزومه‌ ربیعی در چند سال اخیر نشان داده؛ تیم‌هایش خوب فوتبال بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند. امیدوارم امسال تیم فوتبال ذوب‌‎آهن بتواند نسبت به سال‌های گذشته جایگاه بهتری را به دست بیاورد.

*دلال‌ها موافق تجهیز فوتبال ایران به VAR نیستند

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه برای کم کردن اشتباهات داوران در لیگ برتر نیاز به بهره بردن از سیستم کمک داور ویدئویی است، تصریح کرد: در همه جای فوتبال دنیا، VAR برای کمک به داوری وجود دارد، ولی امسال و حداقل برای نیم فصل اول لیگ برتر این سیستم به کار برده نخواهد شد. وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال قول دادند که در بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر سیستم VAR به کار برده خواهد شد، ولی هنوز من جایی ندیدم در ورزشگاهی اقدامات اولیه‌اش پیاده شده باشد. سال‌های قبل عدم وجود VAR به بعضی تیم‌ها ضرر رساند و برای برخی‌ها منغعت داشت. بدبینانه این است که دلال‌ها خیلی موافق تجهیز فوتبال ایران به VAR نیستند، چون کارشان سخت خواهد شد و خرج‌شان بیشتر می‌شود. قبلاً آنها باید یک داور و کمک داور را می‌خریدند، ولی الان باید VAR را هم بخرند!

وی ادامه داد: VAR وقتی اثرگذار است که در همه ورزشگاه‌ها استفاده شود. ضمناً با توجه به اینکه داوران جوان در ۲ سال اخیر اشتباهات خیلی زیاد داشتند سیستم کمک داور ویدئویی به داوران کمک خواهد کرد تا تیم‌ها لطمه کمتری ببینند. خیلی از کشورهایی که از نظر فوتبالی و اقتصادی بدتر از کشورمان هستند VAR دارند، ولی باید از مسئولانی که قول دادند پرسید؛ چرا این تکنولوژی در لیگ برتر ایران استفاده نمی‌شود؟

*نکیسا باید از کسانی که صادقانه کمک می‌کنند در بدنه باشگاه استفاده کند

کربکندی در خصوص مدیرعاملی نیما نکیسا در باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: مدیرعاملی نکیسا خیلی غیرمنتظره بود. افکار عمومی در اصفهان ذهنیت خوبی نسبت به مدیران غیر بومی ندارد، چون اصفهان خودش به قسمت‌های مختلف کشور مدیر می‌فرستد و برای آنها سنگین است که بپزیرند مدیر از تهران بیایید. ولی با این حال او جوان، تحصیلکرده و فوتبالی است و به زمان نیاز دارد تا از پس مشکلات باشگاه بربیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است بالادستی‌ها این مدیر و مربی را آورده‌اند، پس مجبورند برای نتیجه‌گیری بودجه بهتری به او بدهند و کمک بیشتری بکنند. این موضوع نقطه امیدی است تا شرایط نسبت به سال‌های گذشته تغییر کند. چون نمی‌خواهند انتخاب خودشان خراب شود، پس قطعاً همراهی و کمک بیشتری به مدیر و مربی باشگاه ذوب‌آهن می‌کنند. افکار مدیریتی یک باشگاه با اداره کردن شرکت به دلیل تنوع کار متفاوت است، به خصوص باشگاه ذوب‌آهن که در چند سال اخیر، مشکل کمبود بودجه داشته است. نکیسا باید از کسانی که صادقانه کمک می‌کنند در بدنه باشگاه استفاده کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *