افشاریان: نتیجه ٢١ درصد از بازی‌های لیگ برتر با اشتباهات داوری تغییر کرده بود

10:20 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۱۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
افشاریان: نتیجه ٢١ درصد از بازی‌های لیگ برتر با اشتباهات داوری تغییر کرده بود
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در لیگی که چنین گردش مالی دارد، پرداختی متناسبی شامل داوران شود و مورد احترام باشند.

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران در این همایش گفت: خدا را بابت حضور در این جمع شاکر هستم. قبل از هرچیز از تاج تشکر ویژه دارم و هربار خدمت ایشان بودیم با صبر زیاد و اشراف زیاد با مسایل برخورد کردند. همچنین از اعضای هیات رییسه که نظر مساعدی برای داوران و این کمیته داشته و همواره هماهنگ بوده ایم و از اعضای کمیته داوران و دپارتمان که پرتلاش هستند و مدرسان بزرگوار این دوره نیز صمیمانه تشکر می‌کنم. به طور کلی از همه دوستانی که در گرو فوتبال و به طور ویژه حامی داوران هستند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: باتوجه به جلسه هیات رییسه که با محوریت تقلیل نفرات داوری برگزار شد، آن چیزی که صورت گرفت جلسه ۵ نفره اعضای کمیته بدور از هرگونه سوء نیت بوده و ٩١ نفر را انتخاب کردیم و هیچ فرد دیگری اضافه نخواهد شد. این روز‌ها فشار زیادی را بابت این مسائل تحمل کردم، اما رو به استاندارد قدم برداشتیم.

افشاریان افزود: داوران در ٢۴٠ بازی در لیگ برتر قضاوت کردند. ١٢.۵ درصد بازی را جا به جا کردیم. یعنی ٣٠ داور نتیجه را به تیم حریف دادند. ٢٠ بازی بدون تغییر نتیجه داوری به پایان رسیده است. در مجموع ٢١ درصد از بازی‌ها با قضاوت اشتباه دچار تغییر شده است که برخی از آن از ذات فوتبال و قضاوت بوده است و در تلاش هستیم برای فصل آینده این درصد کمتر شود، تنها اشتباه داوران نبوده است.

وی ادامه داد: داوران عزیز باید آگاه باشید که مثلا برای مسئله سقف قرارداد، فشار‌های زیادی به مدیران فدراسیون وارد شده است و در تلاش هستیم فیرپلی مالی ایجاد شود. ما در تلاشیم شما با فشار فکری کمتری در بازی‌ها حاضر شوید و میدانید که اشتباهات به طور کامل پوشش همه موارد را دارد. بر همین اساس از شما میخواهیم تا در فصل جدید با تمرکز بیشتری در بازی‌ها حاضر شوید تا تیم‌ها نیز آرامش بیشتری داشته باشند. هر داوری که در دوره حضور دارد اگر جزو ۴ داور و ۶ کمک داور پایانی جدول ارزشیابی باشد به دسته اول خواهد رفت.

رییس کمیته داوران در پایان گفت: توقع ما از رییس و اعضای هیات رییسه این است که همه مسائل مالی داوران درنظر گرفته شود و در لیگی که چنین گردش مالی دارد، پرداختی متناسبی شامل داوران شود و مورد احترام باشند. خواهش من از اعضای کمیته اخلاق و انضباطی این است تلاش بیشتری برای حفظ حرمت داوران صورت گیرد. به قول رییس فدراسیون فوتبال دو مورد پاشنه آشیل داوری است، تیم ملی و داوری. درخواستم این است که پرداختی داوران دو برابر شود که قطعا رقمی نیست. باید شرایطی فراهم شود که هیچکس متضرر نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *