رئیس جدید دادگستری کوهبنان، دادستان جدید رودبار جنوب و دادستان جدید عنبرآباد منصوب شد

15:53 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۱۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید دادگستری کوهبنان، دادستان جدید رودبار جنوب و دادستان جدید عنبرآباد منصوب شد
آیین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری کوهبنان، دادستان جدید رودبار جنوب و دادستان جدید عنبرآباد برگزار شد.

خبرگزاری میزان - رضا طالبی زاده در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی کوهبنان، از مردم این شهرستان به عنوان مردمی شریف، نجیب و فرهیخته یاد کرد و ادامه داد: قوه قضاییه در کنار سایر قوا، یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی است که وظایف و اختیارات مهمی بر عهده دارد.

وی افزود: رسیدگی و صدور حکم د دعاوی، تظلمات و تعدیات و نیز رفع خصومات از مهمترین وظایف قوه قضاییه به شمار می‌رود که در بند اول از اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان به افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی اشاره و بیان کرد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز به منظور شناسایی چالش‌ها و مشکلات و تدوین راهکار‌های برون رفت از این مشکلات تدوین شده است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

طالبی زاده با اشاره به این مطلب که پیشگیری از وقوع جرم از دیگر وظایف قوه قضاییه به شمار می‌رود، ادامه داد: اقدامات این حوزه با راه اندازی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ها در سطح کشور دنبال می‌شود و سایر دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و به روز کردن اقدامات قوه قضاییه و جلوگیری از مراجعات زیاد مردم به دستگاه قضایی از جمله اهداف مهم سند تحول و تعالی قضایی قرار دارد که در این راستا استفاده از دادرسی‌های الکترونیک مورد تاکید قرار گرفته است و در استان کرمان نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ پرونده به مصلحین و حکمین قرانی شهرستان کوهبنان ارجاع شده که ۱۲۰ پرونده منتهی به صلح و سازش شده است که آمار قابل توجهی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که تنها راه جلوگیری از ورود و انباشت پرونده‌ها در دستگاه قضایی استفاده از ظرفیت مردمی است که یکی از این ظرفیت ها، شورا‌های حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی است، یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۳۱۰ پرونده به شورا‌های حل اختلاف شهرستان کوهبنان وارد شده است که که ۲۹ درصد از پرونده‌های قابل صلح، منتهی به صلح و سازش شده است.

طالبی زاده بیان کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۲۲ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در این شهرستان به صلح و سازش ختم شده است.

وی بااشاره به این مطلب که طی سال گذشته در استان کرمان ۳۵ پروده قصاص با پیگیری‌های شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم شده است، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال نیز ۹ پرونده قصاص در استان کرمان منتهی به اخذ رضایت شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که یکی دیگر از وظایف قوه قضاییه، احقاق حقوق عامه است، تصریح کرد: ترک فعل مدیران و کارکنان از مصادیق تضییع حقوق بیت المال است و دستگاه قضایی باید به این موارد ورودکرده و مشکلات موجود را از سر راه مردم بردارد.

طالبی زاده، نظارت بر حُسن اجرای قوانین را از دیگر مسئولیت‌های دستگاه قضایی برشمرد و تاکید کرد: در شهرستان کوهبنان کمترین تخلفات را داریم.

وی بیان کرد: سرقت مستوجب تعزیر بیشترین فراوانی را در شهرستان کوهبنان به خود اختصاص داده است و توهین و ضرب و جرح نیز در رتبه‌های دوم و سوم جرایم این شهرستان قرار دارد و این آمار باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد تا راهکار‌های کاهش امار این پرونده‌ها اندیشیده شود.

وی گفت: مبارزه با فساد در درون و بیرون قوه قضاییه از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این امر باید مورد توجه تمامی مردم، مدیران و مسئولان ادارات قرار گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان، برخورد خوب، متانت و بزرگواری را از ویژگی‌های میرزایی عبدالیوسفی، رئیس سابق دادگستری کوهبنان دانست و گفت: رئیس جدید حوزه قضایی کوهبنان نیز فردی با اخلاق، خوش برخورد و با تجربه هستند که برای ایشان آرزوی توفیق داریم. 

وی راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک و احیای دادسرا از درخواست‌های مردم شهرستان کوهبنان است که پیگیری می‌شود. 

رئیس سابق دادگستری کوهبنان نیز گفت: ماحصل تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در شهرستان کوهبنان طی پنج سال اخیر رسیدگی به ۱۸ هزار و ۸۳۰ پرونده بوده است.

محمدمهدی میرزایی عبدالیوسفی افزود: شعب این شهرستان دارای ۱۷۷ پرونده موجودی هستند که از شعب متعارف و پویا به شمار می‌روند.

وی با اشاره به این مطلب که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن حمایت از واحد‌های تولیدی، از تعطیلی تولید در معادن این شهرستان نیز جلوگیری شده است، اظهارکرد: در برابر عظمت مردم شریف کوهبنان و همکاران نظامی، انتظامی، اجرایی و ... سر تعظیم فرود می‌آورم.

رئیس جدید دادگستری کوهبنان نیز گفت:اجرای سیاست‌های کلی قوه قضاییه از جمله سند تحول و تعالی قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، برخوردقاطع با جرایم مواد مخدر، مبارزه با فساد و تامین امنیت مردم از مهمترین برنامه‌های دادگستری کوهبنان در دوره مدیریتی جدید خواهد بود.

علی محبوب پور تاکید کرد: در راستای تامین امنیت مردم با هیچ شخصی مماشات نخواهم داشت.

گفتنی است؛ در این آیین از خدمات و تلاش‌های محمدمهدی میرزایی عبدالیوسفی، رئیس سابق دادگستری کوهبنان تقدیر و علی محبوب پور به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.

دادستان جدید رودبار جنوب معرفی شد

مهدی بخشی در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان رودبارجنوب افزود: برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و افرادی که امنیت روانی مردم را بر هم می‌زنند، باید به صورت ویژه مد نظر دادستان‌ها قرار گیرد.

وی نظارت بر اجرای قوانین و مقررات را از شئون نظارتی دادستان‌ها برشمرد و تاکید کرد: دادستان‌ها باید شأن نظارتی خود را همواره مدنظر قرار دهند.

دادستان استان کرمان، نبود اسناد رسمی اراضی را از مشکلات مردم در رودبار جنوب برشمرد و تاکید کرد: باید در تعامل با ثبت اسناد راهکار‌های رفع مشکلات این حوزه اندیشیده و اجرا شود و در این رابطه هرگونه ترک فعل احتمالی دستگاه‌های مربوطه نیز باید اعلام شود.

بخشی یادآور شد: مشکلات موجود در پل بهادرآباد باید در راستای حقوق عامه مورد پیگیری دادستان رودبار جنوب قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، برخورد خوب با مردم و رعایت اخلاق اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم نیاز به امنیت دارند و باید با هرگونه ناامنی به صورت قاطع برخورد شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم در اقصی نقاط استان و کشور به عدلیه دسترسی دارند، تاکید کرد: باید اقتدار موجود و همراهی مردم در ایجاد امنیت را قدردان بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که مسئولان این حوزه قضایی در عمل به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی و در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای استفاده از مردم و سران طوایف موفق بوده اند و به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شده است.

بخشی از مردم رودبار جنوب به عنوان مردمی نجیب و خونگرم یاد کرد و ادامه داد: دادستان سابق شهرستان بهترین دوران عمر خود را به صورت جهادگونه در این شهرستان خدمت کرده اند و فردی متدین، انقلابی و ولایی هستند که بسیار مشتاق بودیم در مرکز استان از حضور ایشان استفاده نماییم که به منظور نزدیک بودن به والدین خود از پذیرفتن این مسئولیت خودداری کردند.

وی تاکید کرد: حامد محمدی ساردو، دادستان جدید شهرستان رودبار جنوب نیز فردی مسلط به اوضاع منطقه، ولایت مدار، متدین عالم و با تجربه هستند و انشاالله بتوانند به مردم شریف این شهرستان خدمت رسانی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان توصیه کرد: دادستانی در برهه کنونی یک اقدام جهادی و تلاش شبانه روزی نیاز دارد ودر این مسیر ارتباط با روحانیون، ائمه جمعه، مردم و سران طوایف رمز موفقیت خواهد بود.

رئیس حوزه قضایی رودبار جنوب نیز گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به همت فعالان عرصه‌های عدالت و امنیت، مردم شهرستان رودبار جنوب، سران طوایف، مصلحین و متنفذین، احساس امنیت در این مناطق خوب است.

محمدفرجام طاهری یاد و خاطر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اجرای طرح احرار در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و افزود: دادستان سابق این شهرستان در شاخصه‌های امنیتی، تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی عمومی مردم سرآمد بودند که جای تقدیر از تلاش‌های ایشان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دادستان جدید شهرستان رودبار جنوب نیز فردی مجرب، آشنا به ویژگی‌های منطقه‌ای هستند که برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

دادستان سابق رودبار جنوب نیز گفت: حدود ۱۰ سال در این حوزه قضایی انجام وظیفه کرده ام که شش سال در سمت دادستان شهرستان بوده است و دراین مدت اقداماتی از جمله رسیدگی به بیش از ۵۵ هزار پرونده، تحقق ۱۰۰ درصدی نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تحقیق و ارتقای کیفیت تصمیات و آرای قضایی، ارتقای جایگاه دادسرای رودبار جنوب در سامانه‌های جدید و ایجاد ارتباط الکترونیک با مراجع قضایی انجام شده است.

حامد عمرانی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۱۰۰ درصد ابلاغیه‌های قضایی در این شهرستان به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد، افزود: رفع تصرف از ۴۸۰ هکتار از اراضی ملی کشاورزی و دو هزار و ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی مسکونی درون شهرو رفع تصرف از ۱۳ هکتار اراضی حریم و بستر رودخانه ها، مصلوب المنفعه کردن ۳۸۰ چاه غیرمجاز و توقیف ۱۲ دستگاه حفاری غیرمجاز انجام شده است.

حامد محمدی ساردو، دادستان جدید رودبار جنوب نیز گفت: ادامه رویکرد جهادی دادستان سابق، مردم داری، قانون مداری، پیگیری موضوعات مربوط به حقوق عامه، تعامل سازنده با حفظ اقتدار قضایی با مسئولان شهرستان به منظور حل مشکلات مردم، تعامل سازنده و استفاده از ظرفیت سران طوایف و متنقذین برای جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز و معرفی متهمان متواری، توجه ویژه به اجرای احکام کیفری، کاهش اطاله دادرسی، برخورد قاطع و به موقع با حاملان سلاح‌های غیرمجاز وبرخورد با حاملان مواد مخدر و خرده فروشان مواد مخدر صنعتی و سنتی از مهم‌ترین اولویت‌های دادستانی رودبار جنوب در دوره مدیریتی جدید خواهد بود.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های حامد عمرانی، دادستان سابق رودبار جنوب تقدیر و حامد محمدی ساردو به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

حامد عمرانی به عنوان دادستان جدید عنبرآباد معرفی شد

مهدی بخشی در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان عنبرآباد افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برنامه محوری در دستگاه قضایی و دستورات معظم له در سال ۱۴۰۱ و در سال جاری در تمامی حوزه‌های قضایی استان کرمان به صورت ویژه مد نظر قرار دارد، تاکید کرد: البته تاوضعیت مطلوب فاصله داریم، اما خوشحال هستیم که به سوی این قله در حال حرکت هستیم و همه همکاران قضایی و اداری تلاش دارند که منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی ضمن بیان این مطلب که دادستان‌های سابق و جدید شهرستان عنبرآباد افرادی انقلابی و پرتلاش هستند، تاکید کرد: باید قدردان امنیت موجود باشیم که به همت نیرو‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی محقق شده است.

دادستان استان کرمان تاکید کرد: انقلابی بودن، ارتباط مستمر با روحانیون، ائمه جمعه، مردم و سران طوایف، اتحاد و همدلی با اعضای شورای تامین و رییس دادگستری، پیگیری حقوق عامه و برخورد با قاطع با مخلان امنیت و مفسدان از رموز موفقیت دادستان جدید عنبرآباد خواهد بود. 

وی گفت: راه اندازی معدن مس کرور، رفع مشکلات مربوط به فاضلاب شهرک صنعتی عنبرآباد، حمایت از فعالان اقتصادی و ارتقای چارت انتظامی این شهرستان، جلوگیری از ایجاد شهرک‌های غیرقانونی و پیگیری دقیق مسائل مربوط به انتخابات و صیانت جدی از آرای مردم از جمله درخواست‌های مردم شهرستان عنبراباد است که باید به صورت ویژه مورد توجه دادستان جدید این شهرستان قرار گیرد.

دادستان جدید شهرستان عنبرآباد نیز گفت: استفاده از ظرفیت مردم و متنفذین مسئولیت پذیر در مقابل جرایم و منکرات در راستای امر به معروف و نهی از منکر، احقاق حقوق عموم مردم و جلوگیری از تضییع آن و برخورد با ترک فعل مدیران از رویکرد‌های دادستانی عنبرآباد در دوره مدیریتی جدید خواهد بود.

حامد عمرانی افزود: ملاک در ارتباطات کاری بنده با احاد مردم، مسئولان، گروه ها، جناح‌ها و دسته بندی ها؛ مُرّ قانون خواهد بود.

وی اظهاردکرد: همکاری و تعامل قانونمند با مسئولان شهرستانی، تلاش در راستای کیفی سازی رسیدگی ها، بهره گیری از سامانه‌های جدید قوه قضاییه، تسهیل ارتباط مردم با دادستان برای حل مشکلات آنها، برخورد همراه با رافت اسلامی با محکومان و متهمان متواری که نسبت به اخذ رضایت شاکی اقدام کرده اند، مبارزه بی امان و مستمر و برخورد قاطع با مخلین نظم و امنیت و حاملان سلاح و مهمات از دیگر رویکرد‌های دادستانی عنبرآباد در دوره مدیریتی جدید خواهد بود.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های ابراهیم سلیمانی، دادستان سابق عنبرآباد تقدیر و حامد عمرانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *