گفت‌وگو|

رییس قوه قضاییه مبارزه با فساد را از درون دستگاه خود شروع کرده است

7:30 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۰۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس قوه قضاییه مبارزه با فساد را از درون دستگاه خود شروع کرده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای سالم‌سازی دستگاه قضا اقدامات خوبی انجام شده است گفت: رئیس قوه قضاییه مبارزه با فساد را از درون دستگاه خود شروع کرده است.

خبرگزاری میزان - در پی تاکید‌ات مکرر رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با تخلفات درون دستگاهی، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در هفته گذشته دادستان یکی از شهر‌های استان مازندران را بازداشت کرد.

در همین رابطه شهریار حیدری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، گفت: از حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای تشکر می‌کنم چرا که تخصصی کردن دستگاه قضا یکی از برنامه‌های اصلی اوست و مدتی است که به صورت جدی به اصلاح ساختار قضایی پرداخته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با تقویت سازمان حفاظت اطلاعات دستگاه قضا مبارزه با فساد درون دستگاهی بیشتر خواهد شد ادامه داد: به دلیل استقلال قضات باید نظارت بیشتر شود چرا که نظارت از بیرون بر رای قضات وجود ندارد و تنها دستگاهی که می‌تواند نظارت بر رفتار قضات داشته باشد قوه قضاییه است.

وی افزود: عموما بدنه دستگاه قضا و قضات سالم و پاکدست هستند اما تعداد کمی وجود دارند که اگر به صورت موردی خطایی مرتکب شوند و به دنبال آن رای و حکمی صادر شود اثر فساد بیشتری خواهد داشت که لازم است مورد رصد جدی قرار بگیرند.

حیدری گفت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه شخصیت اهل فنی هستند و مبارزه با فساد را از درون دستگاه خود شروع کرده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه برای سالم‌سازی دستگاه قضا اقدامات خوبی انجام شده و بازداشت دادستان یکی از شهر‌های استان مازندران در راستای همین سالم‌سازی است و امیدوارم این رویه ادامه یابد چراکه به نفع سیستم و جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *