شفاف‌سازی کارگردان «بومگرد» درباره یک حاشیه/ تعامل شبکه یک با «بومگرد» همواره ویژه بوده است

7:58 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۰۶۱
شفاف‌سازی کارگردان «بومگرد» درباره یک حاشیه/ تعامل شبکه یک با «بومگرد» همواره ویژه بوده است
امیر منیری یکی از کارگردان‌های فصل سوم مستند-مسابقه «بومگرد» درباره حواشی که اخیرا برای این برنامه پیش آمده بود، توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش خبرنگار میزان، فصل سوم مستند-مسابقه «بومگرد» درحالی به پایان رسید که تورج کلانتری برخی ممیزی‌ها را «بیش از اندازه» دانسته بود. امیر منیری دیگر کارگردان این برنامه توضیحاتی در این باره مطرح کرد. 

او گفت: ابتدا باید از شبکه یک تشکر کنیم که پذیرفت «بومگرد» را در کنداکتور پخش خود قرار دهد و با این تصمیم کمک کرد بیننده‌های این مسابقه افزایش یابد. 

منیری ادامه داد: دوستان در شبکه یک قبل از پخش بارها پیگیر بودند که فصل سوم «بومگرد» چه زمانی آماده می‌شود. آن‌ها کنداکتور شبکه را همواره برای این مسابقه نگه داشتند و زمان خوبی هم به فصل سوم آن اختصاص دادند که سه تکرار هم داشت و این نشان از محبت عزیزان در شبکه یک دارد. 

کارگردان «بومگرد» با بیان این که هر برنامه‌سازی دوست دارد محصولش با بهترین کیفیت به آنتن برسد، گفت: به هرحال پخش تلویزیون ملاحظاتی برای خود دارد که نگاه بیرونی نام ممیزی بر آن می‌گذارد. ما برای «بومگرد» تا حدی از این موارد را توانستیم با تعامل برطرف کنیم. نمی‌توان منکر همکاری دوستان شد، اما آن‌ها در نهایت ملاحظاتی هم دارند که جزو قوانین است و ما پذیرفتیم و در مجموع راضی هستیم. 

شفاف‌سازی کارگردان «بومگرد» درباره یک حاشیه/ تعامل شبکه یک با «بومگرد» همواره ویژه بوده است

منیری همچنین بیان کرد: فصل اول «بومگرد» در شبکه مستند پخش شد و بازخورد مسابقه کم بود، چرا که طبیعتا میزان بینندگان شبکه مستند پایین‌تر از مخاطبان شبکه یک است. به همین دلیل بسیار ازشبکه یک ممنونیم که پذیرفت این برنامه را در کنداکتور خود قرار دهد. تغییر شبکه کمک کرد تا بیننده‌های «بومگرد» افزایش یابد و این برنامه از سوی مخاطبان بیشتری دیده شود. 

او افزود: آنچه در نهایت سازندگان یک مجموعه می‌خواهند چیزی نیست جز این که برنامه‌شان از سوی مخاطبان گسترده دیده شود و این مهم برای «بومگرد» به لطف شبکه یک محقق شد و همواره تعامل‌شان ویژه بوده است. 

کارگردان‌ فصل سوم مستند-مسابقه «بومگرد» در پایان گفت: لازم است از سازمان اوج هم تشکر کنم، چرا که مسئله محیط زیست و گردشگری برای مسئولان این سازمان مهم است. واقعیت این است که برای رقم خوردن یک اتفاق مبارک همه باید دست به دست هم دهیم؛ چه سازنده، چه سفارش‌دهنده و چه پخش‌کننده. برخی گله‌هایی که می‌شود از سر دلسوزی است و خدای ناکرده قصد نادیدن هیچ یک از تلاش‌ها و دغدغه‌های عزیزان در شبکه یک و سازمان اوج را نداریم. 

شفاف‌سازی کارگردان «بومگرد» درباره یک حاشیه/ تعامل شبکه یک با «بومگرد» همواره ویژه بوده است

فصل سوم مستند مسابقه «بومگرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری روزهای زوج ساعت ۲۰ با اجرای سوسن‌پرور روی آنتن شبکه یک رفت. تصویربرداری فصل جدید در استان سمنان روستای لاسجرد و شهرستان سنگسر انجام شده بود. این مستند مسابقه بر پایه سه سرفصل مهم گردشگری با محوریت بوم‌گردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسب و کار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش‌بخشی به سنت‌ها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت‌بخشی به هر بوم و قومیت تولید می‌شود. «بومگرد» به تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *