نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش تمرد نظامیان

13:54 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۰۴۲
نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش تمرد نظامیان
طی روز‌های گذشته تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی درباره طرح اصلاح قضایی به کابینه نتانیاهو هشدار داده‌اند.

خبرگزاری میزان - حدود ۸۰۰ نفر از کهنه سربازان سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک، در نامه‌ای به «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار دادند که اگر روند قانونی مربوط به طرح اصلاح قضایی در این رژیم ادامه یابد، خطری فوری برای امنیت رژیم اشغالگر به همراه خواهد داشت.

به گزارش «آی ۲۴»، نامه امضا شده از سوی کهنه سربازان گروه «امنیت عمومی برای دفاع از دموکراسی» در حالی منتشر شد که تعداد فزاینده‌ای از نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی در اعتراض به پیشبرد اصلاح قضایی کابینه ائتلافی «نتانیاهو» از خدمت خودداری کرده‎اند.

افزایش تمرد نظامیان رژیم صهیونیستی

«نیویورک تایمز» به تازگی گزارش داد که حداقل ۱۸۰ خلبان و نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به طور مستقیم به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند که در صورت رای کنست به لغو بندی که به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد تصمیمات کابینه و وزرا بر اساس «معقول بودن» آن‌ها را باطل کنند، خدمت را متوقف خواهند کرد.

اخیرا نامه دیگری به فرمانده یگان کماندویی ارتش رژیم صهیونیستی ارسال شد که در آن بیش از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های ذخیره فعال علاوه بر کسانی که قبلاً پایان خدمت خود را اعلام کرده بودند، تهدید کردند که در صورت تصویب این قانون، خدمت داوطلبانه خود را متوقف خواهند کرد. 

«یدیعوت آحارنوث» فاش کرده که «گالانت» با «هرزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و مقام‎های ارشد نظامی، درباره تهدید احتمالی آمادگی ارتش این رژیم به دلیل اعتراضات نیرو‌های ذخیره، دیداری اضطراری برگزار کرد. 

بر اساس این گزارش، در پایان این دیدار، «گالانت» و «هالوی» توافق کردند که این موضوع را در روز‌های آینده با «نتانیاهو» در میان بگذارند تا نگرانی‌ها از تأثیر منفی طرح اصلاح قضایی بر آمادگی نظامی این رژیم را بازگو کنند. 

ادامه پیشبرد طرح اصلاح قضایی از سوی کابینه و کنست رژیم صهیونیستی

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، کابینه رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت فزاینده از سوی نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم و موجی از اعتراضات گسترده که در این هفته انتظار می‌رود، طرح بحث برانگیز خود را برای اصلاح قضایی این رژیم ادامه داد. 

یک کمیته کنست رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی لایحه‌ای بود که نظارت قضایی بر برخی تصمیمات کابینه را محدود می‌کند، قانونی که باعث انتقاد شدید نیرو‌های ذخیره نظامی در واحد‌های ارتش، از جمله نیروی هوایی و یگان جنگ سایبری شده است.

پیش‎بینی ازسرگیری اعتراضات

در واکنش به این لایحه، که انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده پیش از رای‌گیری نهایی کنست ارائه شود، پیش‌بینی می‌شود که تجمعات اعتراضی بزرگی روزهای دوشنبه و سه شنبه در اراضی اشغالی برگزار شود.

این اعتراضات گسترده معمولا ترافیک را مختل کرده، ترمینال فرودگاه «بن‏‎گوریون» را با مشکل مواجه کرده و به درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان منجر می‌شود.

طرح اصلاح قضایی که از سوی کابینه «نتانیاهو» طراحی شده، شهرک‌نشینان را عمیقاً دچار اختلاف کرده و این رژیم را در یکی از بدترین بحران‌های داخلی خود فرو برده است.

اقدامات کابینه «نتانیاهو» حتی باعث نگرانی مهم‌ترین متحدش، یعنی آمریکا شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه روز دوشنبه، یک روز پس از ترخیص از بیمارستان به دلیل سرگیجه، از اصلاح اساسی و لایحه‌ای که اکنون در جریان است، دفاع کرد.

«نتانیاهو» گفت که این طرح دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را از بررسی تصمیمات مقام‎های منتخب باز می‌دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *