سد مخزنی سقاوه در شهرستان مارگون کلنگ‌زنی شد

13:38 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۰۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سد مخزنی سقاوه در شهرستان مارگون کلنگ‌زنی شد
مراسم کلنگ زنی طرح سد مخزنی سقاوه و نیز هشت طرح ساماندهی رودخانه در سطح استان، نقشه‌برداری زمینی و هوایی ۱۲۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان و عملیات احداث مرکز حفاظت فیزیکی و زیرساخت‌های هوشمندسازی سد کوثر گچساران با حضور وزیر کشور در شهرستان مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پاون، در این مراسم «احمد وحیدی» با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی شهرستان مارگون، بحث اشتغال است، افزود: ظرفیت‌های خوبی در منطقه برای حل مشکل بیکاری وجود که از جمله این ظرفیت‌ها سد مخزنی سقاوه است.

وزیر کشور در همین رابطه افزود: با توجه به نزدیکی این سد به کارخانه سیمان مارگون، می‌توان ظرفیت تولیدی آن را افزایش داد و به تبع آن اشتغالزایی بیشتری در منطقه ایجاد کرد.

وحیدی اظهار داشت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه در بدو امر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به سد سقاوه تخصیص داده است و امیدواریم در ادامه نیز این تخصیص‌ها به موقع تامین و تزریق شود.

بنا بر این گزارش هدف از اجرای سد مخزنی سقاوه با ظرفیتی معادل ۹٫۷۵ میلیون مترمکعب، تامین آب صنعت، کشاورزی، کنترل سیلاب و کمک به اشتغالزایی و توسعه گردشگری شهرستان مارگون است و برآورد اولیه مالی اجرای قرارداد آن ۴۴۰ میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، برای سد سقاوه که ۴۴ متر ارتفاع دارد و طول تاج آن نیز ۵۲۳ متر است، پیشتر مجوز‌های تخصیص آب، زیست محیطی، ماده ۲۳ و پدافند غیر عامل صادر شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *