تهران به ۱۰ هزار دوربین کنترل ترافیک نیاز دارد/ دوچرخه‌سواری در پایتخت همگانی می‌شود

10:54 - 04 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۲۴۰
خبرگزاری میزان: معاون شهردار تهران، از نیاز معابر پایتخت به ۱۰ هزار دوربین کنترل ترافیک خبر داد و گفت: به منظور گسترش حمل و نقل پاک، در گام نخست، همگانی کردن دوچرخه‌سواری را در دستور کار داریم.

: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، از نیاز معابر پایتخت به ۱۰ هزار دوربین کنترل ترافیک خبر داد و گفت: به منظور گسترش حمل و نقل پاک، در گام نخست، همگانی کردن دوچرخه‌سواری را در دستور کار داریم.

به گزارش ، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام‌ اینکه روند توسعه سیستم‌های هوشمند در پایتخت طی چند سال اخیر از سرعت بسیار خوبی برخوردار بوده تا جایی که امروز ۶۰۰ دستگاه دوربین‌ پردازش تصویری پرکاربرد در پایتخت نصب شد، اظهار کرد: برای تکمیل شبکه هوشمند کنترل ترافیک پایتخت به ۱۰ هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری نیاز داریم و شهردار تهران تاکید دارند این شبکه با سرعت بیش از پیش کامل شود.

وی افزود: کار نصب دوربین‌های نظارت تصویری و نگهداری از این دوربین‌ها از طریق شرکت‌های تخصصی بخش خصوصی انجام می‌شود و با توجه به تأکید شهردار تهران، این فرآیند پر شتاب را در سال ۹۴ با سرعت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این دوربین ها در کاهش تخلفات رانندگی از جمله سرعت غیر مجاز و تصادفات ناشی از آن تأثیر چشمگیری داشته اند، تصریح کرد: در چند سال اخیر، آمار کشته‌های حوادث رانندگی چه در سطح کشور و چه در سطح تهران کاهش بسیاری داشته و هر یک نفر که در سوانح رانندگی فوت می‌کند، علاوه بر خانواده متوفی، خانواده راننده‌ای که باعث مرگ وی شده نیز تا آخر عمر گرفتار خواهند شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مردم ما، افراد نظم‌پذیری هستند و اگر مسئولان نیز به این باور برسند که برای تأمین آرامش و ایمنی مردم، راهی جز ایجاد انضباط نداریم، در نظم‌بخشی به شهرها و جاده‌هایمان موفق خواهیم شد، تصریح کرد: مسئولان باید نوع نگاه خود را روشن کرده و به صراحت اعلام کنند که به موضوع برقراری نظم و انضباط و برخورد با تخلف از زاویه بازدارندگی می‌نگرند یا این که به این موضوع مهم نگاه باری به هر جهت دارند و می خواهند آن را با تعارف و لبخند برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر متخلفان احساس کنند تخلف برای آنها پر هزینه است، دیگر مرتکب تخلف نخواهند شد، گفت: برخی رفتارهای ترافیکی و آثار و پیآمدهایی که می‌تواند داشته باشد، هر بیننده‌ای را متعجب می‌کند و یکی از دلایل ارتکاب به چنین‌ اعمالی از سوی بعضی افراد، این است که آن‌ها می‌دانند تنبیهی که برای تخلف آن‌ها در نظر گرفته شده، پر هزینه نیست.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در کشور سنگاپور، مجازات صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی سه ماه زندان است تا راننده اطمینان حاصل کند رفتار پر خطر او برایش بسیار پر هزینه خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از گوشی موبایل، حواس راننده را به طور کاملً پرت می کند و باعث می شود وی به جای توجه به رانندگی، متوجه مکالمه یا ارسال و دریافت پیام شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری عزم خود را جزم کرده تا نسبت به توسعه وسایل نقلیه پاک در پایتخت اقدام کند، خاطرنشان کرد: به منظور گسترش حمل و نقل پاک، در گام نخست، همگانی کردن دوچرخه‌سواری و در گام بعد، جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی که سهم بالایی در آلودگی هوای تهران دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *