وزیر کشور: در شرایط بحران، باید اموال مردم و امنیت جانی افراد حفظ شود

8:30 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۹۱۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: در شرایط بحران، باید اموال مردم و امنیت جانی افراد حفظ شود
احمد وحیدی وزیر کشور در کنفرانسی خبری در حاشیه جلسه ستاد بحران، تاکید کرد که در شرایط بحران، اموال مردم و امنیت جانی افرادی که آنجا هستند باید حفظ شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور، احمد وحیدی گفت: در موضوع جلسه ستاد بحران امروز چند مساله مطرح شد؛ موضوع ارزیابی ایمنی سازه‌ها مطرح شد؛ سازه‌هایی که از لحاظ ناپایداری، حریق، فرونشست یا فروریزش باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.

وحیدی افزود: بر اساس قانون با اولویت کلانشهرها، ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه باید مورد ارزیابی صورت می‌گرفت. این مساله مهم و مورد توجه همگان است. این کار و فعالیت‌های انجام شده در ستاد مورد بررسی قرار گرفت. لازم است که دستگاه‌های ذیربط در این موضوع با سرعت و فعالیت بیشتری عمل کنند. بررسی‌های اولیه صورت گرفته، اما بررسی‌های نهایی در حال انجام است.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دوم بررسی شده در جلسه، راجع به مسائل انتظامی و امنیتی در شرایط وقوع بحران بود. یکی از مسائل مهم در شرایط بحران این است که ما با چند پدیده مواجهیم؛ باید اموال مردم و امنیت جانی افرادی که آنجا هستند حفظ شود؛ انتظام امور هم تامین شود یعنی نیرو‌های اضافه و مردمی که البته علاقمند به کمک هستند باید به شکل مناسبی، انتظام لازم را داشته باشد. دستورالعمل تهیه شده بود که در جلسه بحث شد و با حذف و اصلاحاتی به تصویب رسید.

وحیدی تاکید کرد: موضوع سوم راجع به صندوق حوادث طبیعی بود. صندوقی برای حمایت بیمه‌ای از ساختمان‌هایی پیش بینی شده که دچار حوادث می‌شوند. دولت کمک‌هایی به این صندوق کرده و مبلغی هم باید از محل منابعی که از محل بعضی فیش‌ها اخذ می‌شود به این صندوق اختصاص یابد. این صندوق الان وجود دارد و در برخی حوزه‌ها هم ورود کرده است. عملکرد این صندوق مورد ارزیابی قرار گرفت و بنا شد برای خدمات بهتر به مردم از محل این صندوق نیز مصوباتی گذرانده شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سیستان گفت: موضوع سیستان و بلوچستان از چند جهت مورد توجه است؛ یکی مساله آب است که چندین طرح درباره تامین آب آن مطرح شده است.

وحیدی توضیح داد: بعد از اینکه متاسفانه حاکمان افغانستان به تعهد خود درباره آب در سال‌های گذشته (حقابه هیرمند) عمل نکردند و مردم دچار مشکل شدند، کار‌های خوبی آنجا انجام گرفت که بتواند به طور موقت مشکل را برطرف کند. آب انتقال داده شد که مردم به لحاظ آب شرب مشکل نداشته باشند.

وحیدی خاطرنشان کرد: ۳ چاه ژرف در آنجا ایجاد شد و چند چاه دیگر در دستور کار است. برخی چاه‌های دیگر هم در منطقه حفر شد. این دستور کار جدی، هم در دولت و هم در استان و وزارت نیرو است. دولت تمام تلاش خود را می‌کند، اما طبیعتا انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه دیگر، زمان بندی خاص خود را دارد و دولت اقدامات خود را ادامه خواهد داد. امیدواریم در این فاصله هم مسئولان افغانستانی به تعهد خود عمل کنند؛ آب اصلی از هیرمند بیاید و بخشی از مشکلات مردم عزیزمان را حل کند.

وحیدی گفت که موضوع رنج آور گرد و غبار برای مردم عزیز سیستان و بلوچستان هم در دستورکار‌های ستاد بحران و استان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *