گفت‌وگو|

صادقیانی: بازیکنان ازبک شبیه ۱۴-۱۵ ساله‌ها نبودند/ داوران خط خیلی به تیم میزبان کمک کردند

8:45 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۹۰۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
صادقیانی: بازیکنان ازبک شبیه ۱۴-۱۵ ساله‌ها نبودند/ داوران خط خیلی به تیم میزبان کمک کردند
سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال گفت: چهره بازیکنان ازبکستان به ۱۴ یا ۱۵ ساله‌ها، شباهتی نداشت، اما مکانیزم صحیحی هم برای رصد کردن سن واقعی این بازیکنان وجود ندارد.

آرش صادقیانی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال در رقابت‌های آسیای میانه اظهار داشت: مقابل ازبکستان که میزبان این رقابت‌ها بود تمام تلاش‌مان را انجام دادیم، اما تماشاگران ازبک به خوبی از تیم‌شان حمایت کردند و همین موضوع از نظر روانی روی بازیکنان ما اثر منفی گذاشت. ازبکستان با حضور تماشاگران پرشور بازی کرد و مسابقه را از دست ایران درآورد.

وی در واکنش به وضعیت سنی بازیکنان ازبکستان و احتمال صغر سنی، تصریح کرد: چهره بازیکنان ازبکستان به ۱۴ یا ۱۵ ساله‌ها، شباهتی نداشت و شکل عضلات‌شان گواه این مدعاست. با این‌که بیش از هزار بازیکن را از سراسر ایران مورد ارزیابی قرار دادیم، ولی بازیکنانی ۱۴ ساله با این حجم از عضلات نداشتیم. مکانیزم صحیحی برای رصد کردن سن واقعی این بازیکنان وجود ندارد. هدف اصلی ما درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیاست و به نظرم این مسابقات توانست به خوبی نقاط قوت و ضعف‌مان را نمایان کند.

صادقیانی افزود: خوشحالم که بازیکنانم در این مسابقات که نخستین حضورشان در یک رویداد بین‌المللی بود، شرکت داشتند و قطعا تجربه حضور در یک تورنمنت بین‌المللی در قهرمانی آسیا به دردمان خواهد خورد. اکثر بازیکنان تیم ملی ایران، چهارده یا پانزده ساله هستند و بحث احساسات آن‌ها در هر مسابقه خیلی نمود پیدا می‌کند. در هر سه بازی شاهد این موضوع بودیم که بازیکنان در شرایط سخت کنترل کمتری دارند.

سرمربی تیم ملی زیر ١۶ سال پسر ایران در رابطه با بازی امروز، اظهار کرد: فردا مسابقه حذفی داریم و طبق برنامه برنده این مسابقه به فینال می‌رود و بازنده سوم می‌شود. در حال شناسایی نقاط ضعف تیم حریف هستیم و به این مسابقات به شکلی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برای رقابت‌های اصلی دستاورد خوبی داشته باشیم.

صادقیانی در پایان با اشاره به اشتباهات داوری گفت: متاسفانه در سه روز گذشته این اتفاق رخ داد و داوران خط خیلی به تیم میزبان کمک کردند. داور اصلی در برخی مواقع نیاز به کمک داوران خط دارد، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد، با مسئولان برگزاری مسابقات نیز در این باره صحبت کردیم، اما اثرگذار نبوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *