درباره طرح سازمان‌های جاسوسی آمریکا برای استفاده از هوش مصنوعی چه می‎دانیم

7:30 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۸۳۷
درباره طرح سازمان‌های جاسوسی آمریکا برای استفاده از هوش مصنوعی چه می‎دانیم
سازمان‌های جاسوسی آمریکا به دنبال این هستند که همه تحلیلگران و جاسوسان خود از هوش مصنوعی برای تقویت کار استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - سازمان‌های جاسوسی آمریکا در حال آماده شدن برای آینده‌ای هستند که در آن همه تحلیلگران و جاسوسان این کشور از هوش مصنوعی برای تقویت کار خود به جای تکیه بر شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

به گفته دفتر «راشل گرانسپن»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، مدیران سازمان‌های جاسوسی قصد دارند «اولین در استفاده از هوش مصنوعی» باشند و از همه افراد، از مدیران ارشد گرفته تا پایین‌ترین سمت‌ها، از هوش مصنوعی استفاده کنند.

به گزارش «واشنگتن پست»، «گرانسپن» در اظهارات خود در اجلاس اطلاعات و امنیت ملی آمریکا در مریلند، گفت که او جهانی را پیش‌بینی می‌کند که در آن آژانس‌های جاسوسی از هوش مصنوعی برای بازی‌های جنگ ترکیبی، شبیه‌سازی‌ها و اقدامات استراتژیک استفاده کنند.

تلاش آژانس‌های جاسوسی برای رسیدن به مرحله استفاده مورد نظر از هوش مصنوعی

آژانس‌های جاسوسی هنوز به این مرحله نیستند، اما در حال کار روی این موضوع هستند. 

«لاکشمی رامان»، رئیس بخش هوش مصنوعی سازمان سیا، گفت که آژانس او در حال بررسی کاربرد مدل‌هایی است که از سوی ابزار‌هایی مانند ChatGPT استفاده می‌شود.

به گفته وی، ما فعلا در مرحله اکتشاف و آزمایش هستیم. 

آژانس امنیت ملی آمریکا که مسئول رهگیری اطلاعات الکترونیکی و دیجیتالی خارجی است، می‎گوید: در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی است.

«جیسون وانگ»، از کارشناسان آژانس امنیت ملی آمریکا، گفت که آژانس او در مطالعه فرصت‌های ارائه مدل‌های زبانی بزرگ (large language models) بوده و بسیار در این زمینه فعال است. 

در این کنفرانس «پاتریک بیلتگن»، رئیس شرکت خدمات مشاوره مدیریت «بوز آلن همیلتون»، به روسای بخش‌های هوش مصنوعی سیا، سازمان امنیت ملی و سازمان مدیریت اطلاعات ملی آمریکا گفت که انتظار دارد نزدیک‌ترین کاربرد فناوری جدید در قالب یک دستیار هوش مصنوعی برای همه افسران اطلاعاتی محقق شود.

«بیلتگن» که به عنوان پیمانکار دولتی با آژانس‌های جاسوی آمریکا روی هوش مصنوعی کار می‌کند، می‎گوید که او تصور می‌کرد جاسوس‌هایی از هوش مصنوعی مشابه نحوه کمک شخصیت هوش مصنوعی در داستان‌های ابرقهرمانی استفاده کنند. 

نگرانی‌ها از گسترش غیرقابل کنترل هوش مصنوعی

چنین صحبت‌هایی فقط دنبال کنندگان خبر‌ها در این حوزه را نگران می‌کند که هوش مصنوعی یک سناریوی کابوس‎وار از ربات‌هایی که بر انسان‌ها حکومت می‌کنند، تولید کند.

این نگرانی‌ها مدت‌هاست بر داستان‌های علمی تخیلی تسلط داشته، اما اکنون واقع بینانه به نظر می‌رسد. 

«ایلان ماسک»، مالک شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی، نگران آینده‌ای است که هوش مصنوعی جهان را اداره کند، نه بشر.

«ماسک» طی روز‌های گذشته یک «استارت آپ» هوش مصنوعی به نام xAI راه‌اندازی کرد و در توییتر، گفت که آمریکا باید نگران نتایج فاجعه بار در زمینه استفاده از هوش مصنوعی باشد. 

به گفته وی، برای ما مهم است که نگران آینده نابود کننده باشیم تا از آینده نابود شده جلوگیری کنیم.

OpenAI، سازنده چت ربات ChatGPT، در حال جمع آوری یک تیم جدید برای جلوگیری از سرکشی این فناوری و داشتن پتانسیل نابودی بشریت است. 

این شرکت به تازگی اعلام کرد که در حال حاضر راه حلی برای کنترل هوش مصنوعی بالقوه فوق هوشمند و جلوگیری از سرکشی آن ندارد، بنابراین در حال جمع آوری گروه جدیدی از مهندسان و محققان برای حل این مشکل است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *