پشت‌پرده حضور عابدزاده در استقلال/ در کمین فرصتی مناسب

13:01 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۸۱۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
پشت‌پرده حضور عابدزاده در استقلال/ در کمین فرصتی مناسب
دروازه‌بان لژیونر ایران در حالی مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته که برخی موارد در این خصوص شفاف نیست.

خبرگزاری میزان - بعد از انتقاداتی که هواداران و کارشناسان به عملکرد فصل گذشته سیدحسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان تیم فوتبال استقلال داشتند، وی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از هواداران خداحافظی کرد تا شائبه جدایی این بازیکن باتجربه که از قضا قراردادش هم تمام شده بود، مطرح شود.

بعد از آغاز تمرینات استقلال با نکونام بازهم خبری از حسینی نبود تا این تصور ایجاد شود که سرمربی جدید آبی‌پوشان اعتقادی به این دروازه‌بان با سابقه ندارد و حتی گزینه‌های داخلی و خارجی متعددی برای جانشینی حسینی مطرح شدند، به طوریکه بسیاری جذب یک دروازه‌بان از اسپانیا را بسیار جدی عنوان کردند، موضوعی که هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد.

در این میان بود که روز گذشته حسینی در تمرینات استقلال حاضر شد تا به نوعی پایانی بر تمام این شایعات باشد، هر چند طی روز‌های اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری مبنی بر مذاکرات استقلال با دروازه‌بان جوان تیم فوتبال هوادار، محمدرضا خالدآبادی منتشر شد، خبری که نه تأیید شد و نه تکذیب.

البته گفته می‌شود خالدآبادی که تمایل چندانی به حضور در استقلال ندارد در این میان مذاکراتی نیز با پرسپولیسی‌ها داشته که سرنوشت آن نیز معلوم نیست.

اما مهمتر از تمام اینها خبری بود که درباره حضور یکی از لژیونر‌های فوتبال ایران برای حضور در استقلال در فضای مجازی منتشر شد که خیلی از کارشناسان از آن به عنوان یکی از نقل‌و‌انتقالات مهم فوتبال ایران یاد می‌کنند.

بعد از فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پر‌سپولیس احمدرضا عابدزاده، پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران با انتشار تصویری از خود و پسرش در فضای مجازی با لوگوی باشگاه پرسولیس این تصور را ایجاد کرد که امیر عابدزاده در آستانه انتقال به سرخپوشان پایتخت قرار دارد، موضوعی که با بازگشت بیرانوند عملاً به فراموشی سپرده شد.

پشت‌پرده حضور عابدزاده در استقلال/ در کمین فرصتی مناسب

بعد از مدتی مجدداً اخباری در فضای مجازی مبنی بر مذاکره تیم فوتبال استقلال با امیر عابدزاده به‌منظور حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت مطرح شد و خیلی هم رنگ و بوی جدی به خود گرفت، به طوری که بسیاری از کارشناسان این انتقال را نهایی و در انتظار اعلام باشگاه استقلال عنوان کردند، اما پشت‌پرده این ماجرا چیست.

بعد از جدایی عابدزاده از پرسپولیس وی برای مدت کوتاهی به راه‌آهن پیوست و در ۹ بازی به عنوان دروازه‌بان ثابت برای این تیم به میدان رفت، اما او که سودای لژیونر شدن را در سر داشت ترجیح داد که در خارج از کشور به فوتبال خود ادامه دهد و به تیم باریرنسه در لیگ دسته اول پرتغال رفت و پس از یک فصل حضور در این تیم به ماریتیمو پیوست تا در لیگ برتر پرتغال بازی کند. عملکرد خوب او در ماریتیمو باعث شد کی‌روش او را به تیم ملی دعوت کند به طوری که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین نفرات لیست کی‌روش بود، هرچند در حضور بیرانوند، فرصت بازی پیدا نکرد.

وی که در سال ۲۱–۲۰۲۰ بهترین دروازه‌بان فصل لیگ حرفه‌ای پرتغال لقب گرفته بود در سال ۲۰۲۱ به پونفرادینا در لیگ دسته دوم اسپانیا پیوست و حدود ۳ فصل در این تیم به میدان رفت و حتی در آستانه صعود به لالیگا قرار گرفت که در نهایت محقق نشد تا بعد از سقوط پونفرادینا به دسته پایین‌تر عابدزاده از این تیم جدا شود.

عابدزاده در حالی که برای مقطعی به واسطه درخشش در پونفرادینا به یکی از دروازه‌بان‌های اصلی تیم ملی بدل شده بود، رفته رفته وارد دوران اُفت شد و حتی تیم ملی را هم از دست داد به طوریکه با عنایت ویژه کی‌روش در اقدامی کم‌سابقه به عنوان دروازه‌بان چهارم تیم ملی راهی جام جهانی قطر شد، هر چند در این دوره هم فرصت بازی پیدا نکرد.

با این حال با توجه به اینکه امیر عابدزاده به اهدافی که به عنوان لژیونر مورد نظرش بوده دست پیدا نکرده در اندیشه تصمیمی جدید است تا بار دیگر بتواند وجهه از دست‌رفته خود را ترمیم کند.

در این خصوص گفته می‌شود این دروازه‌بان ۳۰ ساله ابتدا منتظر پیشنهادات خارجی است که اگر پیشنهاد مطلوبی به دستش برسد به آن پاسخ مثبت دهد، اما اگر اتفاق خاصی در این زمینه برایش رخ ندهد نیم نگاهی به بازگشت به فوتبال ایران دارد که در این خصوص گفته می‌شود به صورت همزمان با توجه به نظر مثبت نکونام مذاکراتی با این استقلال انجام شده و در حال پیگیری است.

با این حساب به نظر می‌رسد عابدزاده عملاً پیشنهاد استقلال را در آب نمک خوابانده و همزمان پیگیر پیدا کردن تیمی در خارج از کشور است تا در فرصتی مناسب بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرد.

انتهای پیام/


مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
استقلال راچی شده که به بازیکنان پرسپولیس التماس می‌کنه اینها درحدنام پرافتخار استقلال نیستن آقایان لطفاً به نیروهای وفادار به تیم بها دهید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *