گفت‌وگو|

اسکندریون: با ۴ شناگر به هانگژو می‌رویم/ جام آزادی پیش از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود

7:45 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۷۲۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اسکندریون: با ۴ شناگر به هانگژو می‌رویم/ جام آزادی پیش از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود
سخنگوی فدراسیون شنا گفت: یک مربی بادانش انگلیسی نزدیک به ۲ ماه ۱۵ مربی ایرانی را تحت هدایت و آموزش قرار می‌دهد.

حمید اسکندریون در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط اردو و تمرینات تیم ملی شنا، اظهار داشت: دومین مرحله از اردو‌های تیم ملی شنا به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است و بعد از اتمام این اردوی ۱۰ روزه، شناگران ملی‌پوش از دهم مرداد ماه راهی ترکیه خواهند شد تا در طول ۲ هفته حضورشان در این کشور در مسابقات داخلی ترکیه هم شرکت کنند.

وی درباره آخرین خبر‌ها از تعداد سهمیه‌های رشته شنا برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: پس از جمع‌بندی نهایی مسئولان کمیته ملی المپیک و ستاد عالی بازی‌های آسیابی در نهایت ۴ سهمیه برای حضور در هانگژو به ما تعلق گرفت. شناگران خوبی داریم و ارتقای رکورد‌های ملی در ماه‌های اخیر نشان از آن دارد که می‌توانیم در چند ماده در بازی‌های آسیایی به فینال برسیم. در حال حاضر شناگران در اردو‌ها هستند و قرار است شهریور ماه با نظر نهایی کمیته فنی فدراسیون و کادرفنی اسامی ۴ شناگر اعزامی به هانگژو اعلام شود.

رییس کمیته فنی شنا درباره شرایط تمرینات ۲ شناگر اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن، خاطرنشان کرد: باتوجه به رکوردشکنی سامیار عبدلی و هومر عباسی در مسابقات بین‌المللی ترکیه، این دو شناگر موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان شدند. نظر کمیته فنی هم بر این بود که هر دو شناگر به ژاپن اعزام شوند، زیرا این دو شناگر با حضور در مسابقات جهانی پیش از بازی‌های آسیایی می‌توانند به محک خوبی از وضعیت خود برسند. 

وی خبر داد: قرار است پیش از بازی‌های آسیایی، مسابقاتی با نام جام آزادی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار کنیم. بعد از بازی‌های آسیایی و در آذرماه باید در رقابت‌های رده سنی آسیا در فیلیپین شرکت کنیم. به این ترتیب عملکرد و نتایج شناگران برای حضور در لیست تیم ملی برای اعزام به فیلیپین تعیین کننده خواهد بود. مسابقات رده‌های سنی آسیا یکی از رقابت‌های انتخابی جهانی و المپیک به شمار می‌رود و از همین رو تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا هم مدال کسب کنیم و هم بتوانیم سهمیه المپیک کسب کنیم. 

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا در پایان درخصوص احتمال حضور مربی خارجی، گفت: در نظر داریم یک دوره کلاس مربیگری بین‌المللی در مردادماه برگزار کنیم و قرار است یک مربی بادانش انگلیسی نزدیک به ۲ ماه ۱۵ مربی ایرانی را تحت هدایت و آموزش بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *