گفت‌وگو|

گسترش ظرفیت‌های فراسرزمینی و انتقال تکنولوژی در سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا

7:45 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
گسترش ظرفیت‌های فراسرزمینی و انتقال تکنولوژی در سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقای جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشرفت‌های مناسبی که در همه زمینه‌ها به دست آورده است می‌تواند در بعد گسترش ظرفیت‌های فراسرزمینی، استفاده از معادن و انتقال تکنولوژی و صادرات دانش مهندسی کشور به کشور‌های توسعه نیافته و در حال توسعه گام‌های مهمی بردارد.

خبرگزاری میزان _ عادل نجف زاده در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی بیان کرد: مدت‌ها بود که باید بستر‌های لازم ارتباط بین ایران و قاره قدرتمند و پرظرفیت آفریقا فراهم می‌شد و این اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور‌ها بود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشرفت‌های مناسبی که در همه زمینه‌ها به دست آورده است می‌تواند در بعد گسترش ظرفیت‌های فراسرزمینی، استفاده از معادن و انتقال تکنولوژی و صادرات دانش مهندسی به کشور‌های توسعه نیافته و در حال توسعه گام‌های مهمی بردارد.

وی گفت: امید است این سفر سرآغازی برای مناسبات اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بازرگانی بین ایران و قاره پهناور آفریقا که کمتر مورد توجه بوده به طور شایسته باشد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی هفته گذشته ۲۱ تیرماه در یک سفر فشرده سه روزه به دعوت رسمی روسای جمهور کشور‌های کنیا، اوگاندا و زیمباوه به این کشور‌های آفریقایی سفر کرد.

رئیس جمهور پس از این سفر فشرده و پرکار در بدو ورود به کشورمان در تشریح نتایج و دستاورد‌های این سفر با بیان اینکه هدف اول این سفر تقویت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: گسترش ارتباط با کشور‌های قاره آفریقا از اهداف این سفر بود چرا که آفریقا قاره فرصت‌های ارزشمند، منابع سرشار طبیعی، معادن و زمینه‌ها و استعداد‌های فراوان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *