فرانسه تحت تاثیر ناآرامی‎ها/ مکرون در مراسم باستیل هو شد

14:57 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۵۸
فرانسه تحت تاثیر ناآرامی‎ها/ مکرون در مراسم باستیل هو شد
جشن روز باستیل در فرانسه در حالی برگزار شد که این کشور همچنان تحت تاثیر رخداد‌ها و اعتراضات هفته‌های گذشته قرار دارد.

خبرگزاری میزان - «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در حالی که در مراسم روز «باستیل» برای جمعیت دست تکان می‌داد، به شدت از سوی مردم حاضر در محل هو شد. 

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ هزار افسر پلیس در سراسر فرانسه مستقر شده بودند تا از بروز ناآرامی‌های دیگری در این روز جلوگیری کنند. 

جشن‌های ملی فرانسه در زمان حساسی برای رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شد.

اعتراضات و ناآرامی‌های چندین ماهه در فرانسه

تصمیم «مکرون» برای افزایش سن بازنشستگی ماه‌ها اعتراض در سراسر فرانسه را برانگیخت، در حالی که پس از قتل «ناهل مرزوق» ۱۷ ساله از سوی پلیس فرانسه در ۲۷ ژوئن(ششم تیر)، این کشور درگیر ناآرامی و درگیری‌های بیشتری شد.

روز «باستیل» روز ملی فرانسه است و نشان دهنده آغاز انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ است. 

امسال، آتش بازی در تلاش برای مهار خشونت در خیابان‌های ممنوع شد. 

در حالی که «مکرون» روی یک خودروی نظامی ایستاده بود و پس از آن یک موتورسیکلت، سربازان و اسب‌ها از او استقبال کردند، او با «هو شدن» شدید مورد استقبال قرار گرفت و نشان داد که چگونه تصمیمات اخیرش به شدت به جایگاه او آسیب وارد کرده است. 

تنها چند هفته پس از آنکه فرانسه در پی ناآرامی‌ها ضربه خورد و چند روز پس از فرستادن یک انگشت بریده شده برای «مکرون»  در بسته‌ای پستی، این کشور جشن ملی را با هواپیما‌های جنگی و رژه بزرگ برگزار کرد.

جشنی که تحت تاثیر قتل ناهل ۱۷ ساله قرار گرفت

این جشن‌ها تا حدودی تحت الشعاع جدی‌ترین ناآرامی‌های این کشور در نزدیک به ۲۰ سال گذشته قرار گرفت که پس از تیراندازی مرگبار پلیس به «ناهل مرزوق» خشم خود را از نابرابری ریشه دار و تبعیض نژادی برانگیخت. 

فرانسه تحت تاثیر ناآرامی‎ها/ مکرون در مراسم باستیل هو شد

جت‌های جنگنده و بالگرد‌های نظامی درست بالای محلی که ماه گذشته این نوجوان در آن کشته شد، در حومه پاریس در منطقه «نانتر»، پرواز کردند.

در این زمان خیابان‌ها به طور غیرعادی ساکت بودند.

فرانسه تحت تاثیر ناآرامی‎ها/ مکرون در مراسم باستیل هو شد

رژه روز «باستیل» شامل هواپیما و بالگرد، ۲۱۹ وسیله نقلیه زمینی و... بود. 

پوچی جشن روز باستیل برای مردم فرانسه

اما این جشن برای بسیاری از افرادی که از سوی دولت فرانسه نادیده گرفته شده‌اند که ریشه در استعمارگری سابق فرانسه دارند و با کمبود فرصت و نژادپرستی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند، پوچ است. 

این مسائل پس از قتل «ناهل» در نانتر و از سوی پلیس بیش از قبل برجسته شد.

تیراندازی مرگبار به «ناهل» جرقه درگیری چند روزه با پلیس، آسیب دیدن ساختمان‌ها و وسایل نقلیه در شهر‌ها و مناطق مختلف فرانسه را برانگیخت. 

«مکرون» مستقیماً به مسائل مطرح شده در قتل «ناهل» نپرداخته است و در عوض بر حمایت از شهر‌هایی که در ناآرامی‌ها آسیب دیده‌اند، تمرکز کرده است.

از آنجایی که ناآرامی‌ها هر سال در حوالی روز «باستیل» افزایش می‌یابد و فرانسه همچنان در آستانه درگیری‌های داخلی قرار دارد، دولت «مکرون» ۱۳۰ هزار افسر ویژه پلیس را در روز‌های پنجشنبه و جمعه در مناطق مختلف مستقر کرد. 

وزارت کشور فرانسه طی شبانه روز پنجشنبه و جمعه از بازداشت ۹۷ نفر در خشونت‌های شهری و آتش زدن ۲۱۸ خودرو در سراسر این کشور خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *