۵۸۷ رای مجازات جایگزین حبس با همت دادگستری استان قزوین صادر شد

8:39 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۸۷ رای مجازات جایگزین حبس با همت دادگستری استان قزوین صادر شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور ۵۸۷ رای مجازات جایگزین حبس در ۳ ماهه ابتدایی سالجاری توسط قضات استان خبر داد.

خبرگزاری میزان – علی شعبانی در خصوص لزوم اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین گفت: طرح هر یک پرونده در دادگستری ممکن است خانواده‌ها را سال‌ها درگیر و بر آن‌ها هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری تحمیل کند.

وی با اشاره به صدور ۵۸۷ رای مجازات جایگزین حبس در محاکم دادگستری استان قزوین در سال ۳ ماهه ابتدایی سال‌جاری، افزود: باید تا جایی که ممکن است ذهن مردم را آزاد نگه داریم و به آرامش آن‌ها کمک کنیم.

وی افزود: اعتقاد داریم در درجه اول هیچ پرونده‌ای در دادگستری شکل نگیرد و اگر مسئله‌ای روی داد با مصالحه حل شود و در جایی که مجبور به صدور حکم شویم تا جای ممکن از مجازات جایگزین حبس استفاده کنیم و از زندانی کردن افراد جز در موارد ضروری خودداری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: می‌توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصا در مورد مجازات حبس به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

وی اضافه کرد: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین در خصوص مزایای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: «کاهش هزینه‌ها، اجرای بهتر عدالت، بازپروری راحت مجدد افراد، پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها و ..» از جمله مزایای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقدامات دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *