هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر

9:07 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۵۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز در برخی استان‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه موجب رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی می‌شود.

این سامانه روز شنبه شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، روز یک‌شنبه نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب گیلان، روز دوشنبه نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه گیلان و مازندران را در بر می‌گیرد.

این شرایط جوی مخاطراتی از جمله احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال را به دنبال دارد.

اجتناب از اسکان و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها برا یمقابله با مخاطرات این سامانه هواشناسی توصیه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *