پوتین: امنیت اوکراین با عضویت در ناتو افزایش نمی‌یابد

22:58 - 22 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۴۰۸
پوتین: امنیت اوکراین با عضویت در ناتو افزایش نمی‌یابد
رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، برای مسکو تهدید امنیتی ایجاد خواهد کرد، گفت: این‌امر، امنیت کی‌یف را افزایش نخواهد داد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش سپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه عضویت احتمالی اوکراین، هیچ ضمانت امنیتی برای کی‌یف ایجاد نمی‌کند، تاکید کرد: این مساله امنیت روسیه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: درباره عضویت اوکراین در ناتو، بار‌ها صحبت و تکرار کرده‌ایم که این مساله آشکارا تهدید‌هایی را برای امنیت مسکو به‌وجود می‌آورد. 

پوتین تصریح کرد: یکی از دلایل عملیات نظامی، خطر ورود اوکراین به ناتو است و این اطمینان را دارم که این مساله، امنیت اوکراین را افزایش نخواهد داد.

رئیس جمهور روسیه گفت: اوکراین حق برخورداری از ضمانت امنیتی را دارد، اما نباید برای سایر کشور‌ها تهدید امنیتی ایجاد کند.

وی افزود: مسکو با بحث و مذاکره درباره ضمانت‌های امنیتی اوکراین مخالفتی ندارد و بار‌ها اعلام‌کرده‌ایم که هر کشوری حق دارد از امنیتش مطمئن باشد و البته، این حق را هم دارد که راهش را برای رسیدن به این هدف انتخاب کند؛ راهی که آن را درست‌ترین روش تشخیص می‌دهد. 

پوتین گفت: تنها یک محدودیت وجود دارد؛ انتخاب این روش، با این مساله رابطه مستقیم دارد؛ دستیابی به امنیت یک کشور نباید تهدیدی برای کشور دیگر ایجاد کند.

گفتنی است، پس از اتمام اجلاس سران ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سران این ائتلاف از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته‌اند تا خودش را کنترل کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پوتین اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *