واکنش کنگره به تحقیقات درباره رابرت مالی

12:01 - 21 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۱۴۹
واکنش کنگره به تحقیقات درباره رابرت مالی
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ وزارت خارجه این کشور را درباره پرونده تحقیقات از رابرت مالی غیر قابل قبول دانست.

خبرگزاری میزان - رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، می‎گوید که وزارت خارجه این کشور به کنگره درباره تحقیقات از «رابرت مالی»، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، پاسخی «کاملا غیرقابل قبول» ارائه کرده است. 

«مایکل مک کال»، نماینده کنگره آمریکا، گفت: کنگره سزاوار است دقیقاً بداند که چرا مجوز امنیتی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به حالت تعلیق درآمد، سپس از سمت خود تعلیق شد و اکنون طبق گزارش‌های خبری، «اف‌بی‌آی» در حال تحقیق از او است.

به گفته وی، «رابرت مالی» فردی است که ماموریتش مذاکره با ایران است؛ هیچ چیز جدی‌تر از این نمی‌تواند باشد.

«مک کال»، می‎گوید: من از وزارت خارجه پیگیری خواهم کرد تا هفته آینده یک گزارش محرمانه در این رابطه دریافت کنم.

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر گفته بود که جزئیات مربوط به تحقیقات از «مالی» را که پس از بررسی شدن مجوز امنیتی‌اش در مرخصی به سر می‌برد، ارائه خواهد کرد.

«مک کال» هفته گذشته اطلاعاتی درباره این تحقیقات درخواست کرده بود. 

«متیو میلر»، سخنگوی وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه درباره جزئیات تعلیق مجوز و دسترسی امنیتی «رابرت مالی» به مجلس نمایندگان این کشور پاسخ داده است.

در همین حال، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با حمایت از رابرت مالی به «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، گفت: این یک موضوع پرسنلی است و در این مورد خیلی چیز‌ها را نمی‌توانم بگویم. 

وی می‎گوید: چیزی که می‌توانم بگویم این است که «رابرت مالی» را برای سال‌های طولانی می‌شناسم و او کسی است که زندگی و کار حرفه‌ای خود را وقف خدمت به کشور کرده است، و این کار را به طور تحسین‌برانگیزی انجام داده است.

درپی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، دولت «جو بایدن» مدعی شد که تصمیم گرفته این توافق را احیا کند و «رابرت مالی» را در ژانویه سال ۲۰۲۱ به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *