ترامپ خواستار تعویق محاکمه‎اش شد

9:30 - 21 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۰۸۱
ترامپ خواستار تعویق محاکمه‎اش شد
وکلای دونالد ترامپ از دادگاه آمریکا خواسته‎اند تا ادامه محاکمه رئیس جمهور پیشین این کشور به پس از انتخابات ۲۰۲۴ موکول شود.

خبرگزاری میزان - وکلای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا از دادگاه درخواست کردند که محاکمه «ترامپ» در پرونده اسناد محرمانه کشف شده در اقامتگاه «مار-آ-لاگو» را بدون تعیین تاریخ شروع جدید، به تعویق بیندازد.

به گزارش «آکسیوس»، آن‌ها در نامه‌ای به دادگاه نوشتند: درخواست دولت برای شروع محاکمه‌ای به این بزرگی ظرف ۶ ماه پس از صدور کیفرخواست غیرمنطقی به نقض عدالت منجر خواهد شد.

به گفته وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا، به نظر می‌رسد دولت «بایدن» از یک رویکرد سریع در این مورد حمایت می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا درخواست آغاز دوباره فرآیند محاکمه در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) را ارائه کرده است.

«آیلین کانن»، قاضی آمریکایی پیش از این تاریخ محاکمه اولیه در ماه آگوست را تعیین کرده بود.

گروه حقوقی «ترامپ» همچنین استدلال می‌کند که پیگرد قانونی مانع تلاش‌های او برای نامزدی ریاست جمهوری خواهد شد.

از کیفرخواست صادر شده علیه ترامپ چه می‌دانیم؟

کیفرخواست صادر شده علیه رئیس جمهور سابق آمریکا، تصویری حیرت انگیز را ترسیم می‌کند؛ اسرار دولت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای، برنامه‌های نظامی، جلسات اطلاعاتی و موارد دیگر، در جعبه‌های مقوایی در «مار-آ-لاگو» قرار داده شده بود به طوری که ممکن است در معرض دید بسیاری از افراد قرار بگیرد.

کیفرخواست ۴۹ صفحه‌ای به جزئیات نحوه نگهداری جعبه‌ها در یک سالن جشن، در دفتر، اتاق خواب، حمام و حتی حمام در باشگاه «ترامپ» اشاره می‌کند.

این کیفرخواست همچنین می‎گوید که ترامپ سعی کرده است اسناد را مخفی کند و بازرسان فدرال را که به دنبال یافتن این اسناد بودند، گمراه کند.

کیفرخواست ۳۷ موردی «ترامپ» که از سوی تحلیلگران حقوقی و دادستان‌های سابق به دلیل جزئیات آن مورد توجه قرار گرفته، از تصاویر، متن مصاحبه و جدول زمانی دقیق برای توصیف روش‌های تصادفی انتقال اسناد از اتاقی به اتاق دیگر استفاده می‌کند.

اسناد محرمانه در کنار سایر اوراق و کاغذ‌های کوچک خبری در کف یک انباری زیرزمین، عکس‌برداری شد؛ اسنادی با علامت FVEY که علامتی اختصاری برای اشاره به کشور‌های موسوم به «پنج چشم» یا Five Eyes است.

این بدان معناست که آن‌ها شامل اطلاعاتی می‌شوند که قرار بود فقط بین مقام‎های آمریکا و مقام‎های ۴ متحد نزدیک این کشور، یعنی استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس به اشتراک گذاشته شود.

اسنادی که ترامپ نگهداری می‌کرد

کیفرخواست صادر شده می‎گوید که «ترامپ» پس از خروج از کاخ سفید به اسناد محرمانه‌ای که از سوی وزارتخانه‌های خارجه و دفاع، سیا، آژانس امنیت ملی، اداره ملی شناسایی، آژانس اطلاعات ملی زمین فضایی و دیگران ایجاد شده است، پایبند بوده است.

«ترامپ» در ابتدا ۱۵ جعبه شامل ۱۹۷ سند محرمانه را به آرشیو ملی تحویل داد.

۳۰ مورد از این اسناد دارای علامت «فوق سری» بودند؛ ۹۸ مورد علامت «سری» داشتند؛ و بقیه موارد «محرمانه» بودند، به جز برخی که حتی سطوح بالاتری از طبقه بندی نسبت به «فوق سری» داشتند.

پس از احضار «ترامپ: به دادگاه هم ۳۸ سند دیگر تحویل داده شد.

هنگامی که «اف‌بی‌آی» در آگوست گذشته «مار-آ -لاگو» را بازرسی کرد، ۱۰۲ سند محرمانه اضافی در یک انبار و در دفتر «ترامپ» پیدا شد.

این اسناد شامل ۱۷ سند «فوق سری»، ۵۴ سند «سری» و ۳۱ سند «محرمانه» بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *