روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد

14:58 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد
روابط عمومی گروه صنعتی ایران‌خودرو به خبر کاهش تولید این شرکت در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی واکنش نشان داد و در جوابیه خود عملا کاهش ۳۰ درصدی تولید را تایید کرد.

خبرگزاری میزان _ چند روز پیش اخباری مبنی بر توقف تولید در برخی از خطوط ایران‌خودرو در چند رسانه و فضای مجازی منتشر شد که روابط‌عمومی ایران‌خودرو در واکنش به این اخبار توضیحاتی ارائه و عملا افت شدید و حدود ۳۰ درصدی تولید در این گروه صنعتی را تایید کرد!

در جوابیه ایران‌خودرو به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های اینترنتی و فضای مجازی آمده است:

«گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن رد هرگونه اخبار نادرست و غیرموثق درخصوص توقف تولید، بر ادامه روند تولید با میانگین روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تاکید دارد.»

روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد

این در حالی است که گزارش سال گذشته ایران‌خودرو در همین برهه زمانی نشان می‌دهد که در آن زمان تولید ایران‌خودرو به بیش از ۳ هزار خودرو رسیده و این به معنای آن است که روابط عمومی ایران‌خودرو در جوابیه اخیر خود کاهش تولید روزانه هزار دستگاه خودرو را تائید کرده است.  

روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد

روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد

نکته قابل تامل ماجرا اینجا است که این شرکت طبق وعده اعلامی مدیرعامل، امسال برنامه تولید ۹۰۰ هزار دستگاهی را به وزارت صمت ارائه کرده و عملا با این وضعیت تولید و با احتساب روز‌های باقی‌مانده تا پایان سال حتی به فرض برگشتن به روال تولید قبلی و افزایش متعارف تولید خودروسازان در نیمه دوم سال باز هم با عدد اعلامی برنامه تولید اختلاف معناداری پیدا خواهد کرد و می‌توان به راحتی حدس زد که علی‌آبادی وزیر تازه‌نفس وزارت صمت نمی‌تواند بر روی این وعده تولید خیلی حساب باز کند.

روابط عمومی ایران‌خودرو کاهش تولید شرکت را تائید کرد

از طرفی به گفته علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در طرح فروش سامانه یکپارچه وزارت صمت، بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران‌خودرو به فروش رفته است و این شرکت متعهد به واگذاری خودرو‌ها در موعد مقرر است.

این گفته‌ها در شرایطی است که با فرض اینکه این خودرو‌های ثبت‌نامی با تاخیر به مشتریان تحویل نشود، دیگر ابزاری دست وزارت صمت و خودروسازان برای کنترل قیمت‌ها در بازار با عرضه بیشتر باقی نخواهد ماند.

حال باید دید این افت تولید در چهارمین ماه سال و در آستانه تعطیلات تابستانی خودروسازان چگونه و تا چه میزان در روز‌ها و ماه‌های باقی‌مانده سال جبران خواهد شد.

انتهای خبر/


رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
کاش میشد ایران خودرو و سایپا فروش لیزینگی را شروع کنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *