دادستان همدان: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راهکاری اساسی برای جلوگیری زمین خواری است

13:34 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راهکاری اساسی برای جلوگیری زمین خواری است
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه‌هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کنند.

خبرگزاری میزان - محمدرضا عدالتخواه در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان همدان، با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اراضی ملی و منابع طبیعی که توسط عده ای سودجو شخم زده و به بهانه کشاورزی سرمایه های ملی را از بین می برند، اظهار کرد: چگونه دستگاه های متولی از ابتدا با ساخت و سازهای غیرمجاز و یا تصرف غیرقانونی اراضی ملی برخورد نمی کنند و بعد زمانی که کار از کار می گذرد می گویند دستگاه قضایی برخورد کن؟

وی افزود: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: کم کاری ها و ترک فعل های برخی مسئولان سبب شده تا برخی افراد آنقدر در زمین خواری  و شخم زدن زمین ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنی برای کوه باقی نمانده است!

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، راهکاری اساسی برای جلوگیری زمین خواری است

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: برای مقابله با زمین خواری استفاده از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های این حوزه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طراحی و در دست اجرا است و مراحل نخستین خود را طی می کند.

وی افزود: متولیان دستگاه های مسئول در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از جمله مدیریت امور اراضی، محیط زیست و جهاد کشاورزی مؤظف هستند تا هرچه سریعتر نسبت به استقرار کامل این سامانه، تهیه تجهیزات لازم و آموزش کاربران سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان همدان عنوان کرد: اجرای قانون حد نگار (کاداستر) و همزمان عملیاتی شدن کامل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به انجام استعلام های بین دستگاهی برای مبارزه جدی و همه جانبه با زمین خواری کمک شایانی می کند.

مطابق با گزارش اعلامی دستگاه های متولی در حال حاضر، قانون جامع حدنگار برای  حدود صد در صد اراضی ملی استان همدان، اجرا و اسناد مربوطه این زمین‌ها صادر شده است.

مسئولان امیدوارند با صدور اسناد همه زمین های موجود در سطح استان همدان، عرصه برای سودجویان و زمین خواران تنگ کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *