بیانیه نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس؛ تاکید بر احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی

22:21 - 19 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۸۲۰
بیانیه نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس؛ تاکید بر احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی
در بیانیه‌ی پایانی نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری تأکید شد.

خبرگزاری میزان_ دوشنبه شنبه شب در پایان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس بیانیه‌ای صادر شد و شرکت‌کنندگان در این بیانیه حمایت از راه‌حل سیاسی به منظور حل بحران اوکراین و ارسال مواد غذایی به بازار‌های جهانی را خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین به موضوع فلسطین پرداخته شد و طرف‌های شرکت‌کننده به تاکید بر لزوم حمایت از راهکار دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس پرداختند.

احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری بخش دیگری از این بیانیه بود که روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خواستار آن شدند. 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، در نشست خبری که با حضور همتای عمانی خود و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مسکو داشت، با اشاره به عادی سازی روابط ایران و عربستان، گفت: مسکو از توسعه روابط عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کند، گامی که تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

لاوروف اظهار کرد: همکاری‌های مالی روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *