برای بار دوم حد نصاب مصرف برق در کشور شکسته شد

19:16 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۵۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
برای بار دوم حد نصاب مصرف برق در کشور شکسته شد
طبق اعلام سخنگوی صنعت برق، مصرف برق در کشور به عدد بی سابقه ۷۱ هزار و۹۸۷ مگاوات رسید.

خبرگزاری میزان_ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در روز جاری را ۷۱ هزارو ۹۸۷ مگاوات اعلام کرد .و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در گرمترین هفته سال جاری قرارداریم و امروز ۱۸ تیرماه حد نصاب میزان مصرف برق کشور به دلیل گرمای بی سابقه در کشور و افزایش مصرف برق باز هم شکسته شد.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است افزود: کلیه کارکنان صنعت برق برای تامین برق مطمئن و پایدار نگه داشتن شبکه‌های برق هموطنان عزیز با تلاش بی وقفه در آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: برای تامین برق پایدار هم اکنون به کمک جدی هموطنان نیازمندیم.

 وی افزود: مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند و در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، ازوسایل برقی پر مصرف اجتناب نمایند و یا دمای کولر‌های گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولر‌های آبی استفاده نمایند.

رجبی مشهدی افزود: تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای کلیه هموطنان خواهند شد. 

سخنگوی صنعت برق در پایان به کلیه مشترکین خانگی توصیه کرد با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق این فرصت را خواهید داشت تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه جویی بهره‌مند شوید.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: مصرف برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *