رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خسارت خارجی کشتی سانچی تسویه شد/ پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به زلزله زدگان کرمانشاه

11:32 - 11 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۲۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دبیر کارگروه بیمه آتش سوزی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زلزله زدگان شهر‌های غربی کشور پرداخت شده گفت: پیش بینی می‌شود این رقم به ۲۵۰میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علیرضا مقرب در نشست خبری کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: با وقوع زلزله سال گذشته در شهر‌های غربی کشور بالغ بر ۱۰۲ هزار واحد مسکونی تخریب و صنعت بیمه به عنوان مسئول وارد عمل شد.

وی افزود: بیشتر بیمه‌نامه‌ها در این حادثه گروهی بودند، که این نوع بیمه نامه با دارا بودن نقاط ضعفی توسط سازمانی نظیر ادارات دولتی تهیه می‌شود که از جمله آن می‌توان به مسکن مهر اشاره کرد.

دبیر کارگروه بیمه آتش سوزی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت متناسب با سهم بیمه ها، به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده عنوان کرد: پیش بینی می‌شود این رقم به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
 
سهم ۱۴ درصدی بیمه‌های زندگی در ایران
 
در گوشه‌ای از این نشست احمد سربخشیان در خصوص سهم بیمه‌های زندگی در ایران و کشور‌های جهان گفت: سهم بیمه زندگی در ایران حدود ۱۴ درصد است، اما در کشور‌های دیگر سهم حدود ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش تورم چه تاثیری بر صنعت بیمه داشته عنوان کرد: این صنعت تابع شرایط اقتصادی است و باید برای مقابله با تورم راهکار‌هایی ارائه شود.
 
دبیر کارگروه بیمه‌های زندگی مقایسه بیمه با سایر نهاد‌های سرمایه گذاری را غلط دانست و گفت: باید به این نکته توجه کرد که ما بیمه نامه می‌فروشیم و باید بدانیم که اولویت اول خدمات و بعد سرمایه گذاری است.
 
سربخشیان در خصوص شرکت‌های بیمه‌ای که نوید سود بالا را می‌دهند گفت: این شرکت‌ها قطعا با کمبود بودجه رو به رو هستند و این کاملا مشخص است.
 
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ فروش بیمه نامه باید اصلاح شود اظهار کرد: این امر در حال انجام است وشورای عالی بیمه ۳۰ آبان ماه این روند را مصوب و تایید کرد.
 
دبیر کارگروه بیمه‌های زندگی گفت: باید خریدار توجیه شود وقتی بیمه نامه خریداری می‌کند با سایر سرمایه گذاری‌ها دیگر متفاوت است و این درحالی است که هیچ یک از سرمایه گذاران توانایی رقابت با بیمه را ندارند.
 
همچنین محسن قره‌خانی، دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران در این نشست خبری از پرداخت خسارت نفتکش سانچی به طرف خارجی از سوی کلوپ p&l خبر داد و گفت: پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران آن در دست انجام است و تمامی طرف‌های درگیر بیمه مسئولیت نفتکش سانچی، خارجی بوده و خسارت‌های آن‌ها پرداخت شده است.
 
وی افزود: بیمه شناور‌ها به دو دسته یکی بدنه و دیگری مسئولیت تقسیم می‌شود، بر این اساس بیمه بدنه سانچی در ایران و بیمه مسئولیت خارجی بوده است؛ به نحوی که کشتی چینی، مقصر حادثه بوده و آن هم، بخشی از خسارت را پرداخت می‌کند، ضمن اینکه خسارت‌های مربوط به کلوپ که به آلودگی دریایی و امدادرسانی به کشتی‌ها مربوط است، پیگیری و پرداخت شده و فقط آن بخشی که مربوط به ایران می‌شود، در حال بررسی است.
 
قره خانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خسارت طرف داخلی به ارز پرداخت می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: پرداخت‌ها به ارز خواهد بود و البته به صلاح است که ریسک بین کشور‌های مختلف جهان تقسیم شود.
 
دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به اینکه حبس ریسک در کشور اتفاق خوبی نیست عنوان کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های اتکایی داخلی استفاده کنیم به طوریکه در جهان ۳۰ درصد ظرفیت اتکایی در اختیار شرکت‌های مستقیم است، ضمن اینکه شرایط قبولی اتکایی در ایران سخت است از جمله اینکه توانگری مالی باید بیش از ۱۲۰ درصد و سرمایه آن‌ها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان باشد.
 
وی افزود: بهتر است ریسک‌های انرژی، هوایی و حوادث فاجعه آمیز را بیمه کرد و ریسک را بین شرکت‌های داخلی و به نسبت سرمایه آن‌ها تقسیم کرد ضمن اینکه باید بدانیم راهی به جز صندوق ویژه‌ای که دولت در نظر گرفته نداریم به همین خاطر باید از ظرفیت تمام شرکت‌های بیمه استفاده کنیم.
 
انتقال ریسک بیمه ها به بورس
 
قره خانی با تاکید براینکه تلاش داریم تمام شرکت‌ها در کنسرسیوم انرژی سهیم شوند خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در تمام جهان تا ۵۰۰ برابر بازار بیمه است که در همین راستا خوشبختانه انتقال ریسک بیمه‌ها به بورس در حال انجام است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *